/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mediaplayer som standard
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 662 gange
50 point
Dato : 14-12-07 10:04

Når jeg har skullet set små filmklip på nettet har der tidligere poppet et vindue op med om jeg ville køre eller gemme, men efter jeg har installeret Windows Mediaplayer 11 går den bare i gang. Samtidig har jeg også installeret quicktime, så nogle gange starter Mediaplayer, andre gange quciktime. Hvordan får jeg Mediaplayer ind som standard og muligheden for at køre/gemme?

Kommentar
Fra : vimalaE

Dato : 14-12-07 11:21

At det nogen gange er Quicktime, der starter og andre gange Mediaplayer afhænger af filen, der åbnes. De kører ikke samme filformat.

Og så er jeg ik sikker på dit ?. Vil du have Mediaplayer til at være dit standardprogram? Faktisk er det sådan, at windows normalt spørger om det fremover skal være dit standardprogram, når du åbner/spiller en fil. Hvis ikke Windows gør det mere, så har du nok sagt ja til, at det skal være standardprogram. Ellers må der være en menu, der hedder funktioner eller egenskaber i Mediaplayer, hvor du kan krydse af ved standardprogram.
Jeg synes også det er lidt svært gennemskueligt at gemme i Mediaplayer, men jeg klarer det ved at tilføje til bibliotek, når der afspilles en fil. Du vælger en af menuerne - husker ik lige hvilken og der vil så være en mulighed, der hedder - føj til bibliotek.
Af ovenstående årsag - at jeg synes Mediaplayer er svær at gennemskue, bruger jeg Winamp. Det har jeg gjort i mange år og de har videreudviklet det og gjort det muligt, at man kan vælge layout, som det har været fra start, dvs. hvad man er vant til. Du kan også afspille film. Det er ganske gratis.
vh E

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-07 14:12

Når du installerer en anden player, sker der det nogen gange at den nye overtager nogle filer, som så herefter bruger den nye player når du dobbelt klikker på en lyd eller video fil Quick Time er særlig slem til det, visse typer kan Windows MediaPlayer ikke afspille som standard, men du kan hente en codecs pakke og helt undvære andre playere, jeg skrev et tip om det: http://www.kandu.dk/Tip16608.aspx i tippet er det flv filer jeg har sat fokus på, men det gælder også for andre typer, hvis ikke du er interesseret i den løsning, men genre vil beholde Quick Time player, så åben din Windows MediaPlayer klik på Funktioner - ned og klik på Indstillinger - find fanebladet Filtyper og klik på den, klik på knappen Marker alt, slut af med at klikke Anvend og Ok, nu overtager Windows MediaPlayer alle de filer som den kan afspille.
Windows MediaPlayer 11 har viser ikke værktøjslinjen med Funktioner som standard, vil du have den linje, så prøv at højre klikke et tilfældig sted på rammen omkring playeren, og klik på Vis klassiske menuer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-07 14:16

Hvis du bruger Firefox som web browser, kan du nemt lave om på hvad browseren gør når du klikker på et link, det kan du sikkert også med Internet Explorer, nem så skal du have andre til at hjælpe, den fokuserer jeg ikke ret meget på: http://www.mozilla-europe.org/da/products/firefox/