/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
langtids leje af flodbåd
Fra : frankez
Vist : 1214 gange
20 point
Dato : 13-12-07 02:06

Hej
Jeg er meget interesseret i at leje en flodbåd i ca 6 måneder, til at sejle på Europas floder med.
Hjælp mig please. Meget har interesse, men gerne en fladbundet båd på mellem 10 og 15 meter.

På forhånd tak

Frank

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-12-07 07:59
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-12-07 09:30

Prøv at tale med Morten hos Maritim Camping, som også dabj henviser til.
Jeg har flere gange lejet både (2-3 uger) hos MC (primært franske vandveje) og fundet, at firmaet har en meget fin kundeservice.

Problemet er, at de associerede firmaer som oftest har begrænsninger (landegrænser, commercielle vandveje o.l.). Det kan ikke lade sig gøre at navigere rundt på vandvejene i 6 måneder uden at "berøre" disse begrænsninger og så kræver det, at du har et sejlbevis/sønæringsbevis (yachtskipper).
Det bliver under alle omstændigheder rasende dyrt, næsten uanset tidspunkt på året.
Hertil kommer, at det er billigst at aflevere båden på startstedet.

Hvis ikke samtale med Morten giver resultat kan jeg anbefale dig at annoncere i f.eks. hollandske/nordtyske dagblade/bådblade med henblik på privat lejemål.

Kommentar
Fra : frankez

Dato : 13-12-07 21:37

Hej
Jeg vil leje privat. Jeg har lejet hos firmaer og sejlet rundt i holland før, og ja det ER dyrt.
Frank