/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Begrænset netværksressource???
Fra : jjjvvv
Vist : 510 gange
90 point
Dato : 12-12-07 23:36

"Begrænset netværksressource eller ingen netværksadgang"
"Begrænset eller ingen forbindelse"

Det er de meddelelser, jeg får, når jeg prøver at logge på mit nye accesspoint. Det er sat op til at uddele ip-adresser (HDTCP). Den bærbare får også en ip-adresse og der køres med WEB-krybtering og kanalnumrene er 10 på såvel accespointopsætning som på bærbar.

Den bærbare kobler sig hurtigt op med udmærket signalstyrke og fortæller, at den er koblet på - men kort tid efter kommer der en gul trekant på ikonet for det trådløse netværk og fortæller:
"Begrænset netværksressource eller ingen netværksadgang"

Hvad er der mon galt?

Kommentar
Fra : jjjvvv

Dato : 12-12-07 23:46

uddele ip-adresser - jeg mener sat op til DHCP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-12-07 00:08

Problemet kan nemt opstå, især hvis du har valgt en fast hastighed på din AP, fx.: 54 Mbps.
Det vil betyde, at hvis hastigheden falder, bl.a. på grund af andre forstyrelser, så kan forbindelsen ikke opretholdes på de 54 Mbps; så er det du bliver hægtet af systemet.

Indstil dit AP til at køre med AUTO hastighedstilpasning. Så vil du bevare forbindelsen, selv om hastigheden går ned.

Så længe at du ikke kommer under den hastighed, som du har hos din udbyder, så vil du ikke mærke noget til det, da dit trådløse netværk ikke kan kommunikere hurtigere end din forbindelse tillader.

Kommentar
Fra : jjjvvv

Dato : 13-12-07 00:24

Det vil jeg prøve i morgen - jeg er på vej i seng.... men tak for forslag... du vil høre nærmere.

Kommentar
Fra : jjjvvv

Dato : 14-12-07 22:06

Tråd lukkes, da jeg selv fandt ud af fejlen. Fejlen lå på den trådløse, hvor den var sat flueben ved chipset-kontrol.