/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ustabil Polo 97 El/Benzintilf
Fra : Polo97
Vist : 974 gange
20 point
Dato : 12-12-07 20:35

Jeg har for nylig købt en VW Polo fra 1997 - 1,6 indsprøjtning. Den har det med, at den pludselig kan begynde at "hoste" lidt, hvorefter den sommen tider går helt i stå, andre tider holder det op igen med det samme og den kører som en drøm.
Derefter kan der gå flere dage inden den gør det igen. Andre gange gør den det næsten med det samme igen.
Der er ikke umiddelbart noget system i, hvornår det kommer. Dog fornemmer jeg, at det hyppigere kommer, hvis man kører igen efter den har stået et kort stykke tid efter sidste kørsel, dvs. motoren er ikke blevet kold.
Tændspole, rotor, strømfordelerdæksel, tændrør og -kabler er forsøgt skiftet uden held.

Nogen forslag ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-12-07 21:15

Er benzintilførselen ikke undermistanke.
Udluftning at benzintank, - vand/snavs i filter - etc.
Jeg ville nok også prøve med at tilsætte karburatorsprit i tanken.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 12-12-07 21:19

http://www.bylow.dk/bylowweb/default.asp?page=351
Det hjalp på min peugeot 405 og en rigtig
lang tur hvor motoren blev varm.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 13-12-07 00:36

Kører brændstofpumpen som den skal (leverer det korrekte tryk ) og er der monteret filter / filtre ?
Kig også lige alle vakumforbindelser efter, når du er i gang.
Tror helt sikkert, at fejlen ligger i brændstoftilførslen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-12-07 01:56

Jeg tror det er motorstyringen, der driller, da et par af mine citroener har gjort det samme.
Spørg vw hvordan du foretager et reset af den.
Ellers kan du prøve om din polo kan bruge samme kur som min citroen

1. Fjern en batteripol i ca 10 min, når motoren er HELT kold. (husk at have eventuelle koder til alarm og radio klar)
2. Start motoren UDEN AT RØRE SPEEDEREN i hele opvarmningsperioden, og lad den nå drifttemperatur (hvis du har el. køleventilator, til denne har arbejdet to gange)
3. lad den igen blive HELT kold.

Nu er vognen igen tilbage i fabriksindstilling og skal køre normalt.
det koster 1-2 liter benzin og en aften uden hårdt arbejde, så det er vel værd, at prøve.

Kommentar
Fra : Polo97

Dato : 13-12-07 21:13

Tak for gode indlæg.
Benzinfilter er skiftet, og punpe efterset - hvis den kan have en periodisk fejl, kan det selvfølgelig stadig være den (?).
Selv om karburatorsprit ikke skulle have virkning på en indsprøjtningsmotor, er det også prøvet uden held. I morgen prøves om tankudluftningen er tilstoppet.
Fejlen kommer oftest, når motoren er varm.
Jeg tror, at mekanikeren flere gange har "nulstillet" den, men det checker jeg lige op på.