/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
webside som baggrund i Vista
Fra : Maddog_dk
Vist : 925 gange
200 point
Dato : 12-12-07 08:43

Hej

jeg har problemer med at få lagt en webside ind som baggrund i min vista, da jeg kørte med XP var dette ikke noget problem, man skulle blot ind under engenskaber for baggrund og vælge tilpas skrivebordet også var der mulighed for at vælge web.
Findens denne funktion slet ikke i Vista??????

/Maddog

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 12-12-07 08:48

Funktionen er ganske enkelt fjernet i Vista.
- Formålet er, så vidt jeg ved, at fremme brugen af Vistas "Gadgets".

/ MJ

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 12-12-07 08:53

Hej MJ

ved du om det er muligt selv at definere en webside som gadgets eller om der kun er Microsoft gadgets der virker?

/Maddog

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 12-12-07 08:57

Du kan ikke "nemt-og-hurtigt" gøre en webside til et gadget, men da det er muligt at lave sine egne gadgets, kan man (hvis man har den tekniske snilde) næsten helt sikkert lave websider om til brugbare gadgets.

Du må bare ikke spørge mig hvordan :)

- Grunden til at de har fjernet Active Desktop er iøvrigt p.g.a. stramning af sikkerhed efter introduktion af Internet Explorer 7.

/ MJ

Kommentar
Fra : mjbest

Dato : 12-12-07 09:29

Jeg har lavet lidt research, og det viser sig at der faktisk allerede er produceret et gadget, der kan vise en lille hjemmeside i Vista Sidebar!

Hent her:
http://gallery.live.com/liveItemDetail.aspx?li=c18041ba-c9e8-4e47-a029-e0d8f8b20c32&l=1Eye%20on%20the%20Web

/ MJ

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-12-07 09:32

Jeg har vista, og fik lyst til det samme.
Jeg tog et screenprint og bad så om at bruge det som baggrund på skrivebordet.
Kan du ikke tage et screen print, kan du bruge f.eks Screenshot Pilot som kan downloades her.
http://www.soft32.com/Download/Free/Screenshot_Pilot/4-67599-1.html

Kommentar
Fra : erlingjensen

Dato : 17-12-07 20:55

Jeg har vista. Tag et screenshot med ALT GR og PRINTSCREEN SYSRQ. Åben f. eks paint shop pro. Brug markeringsværktøjet til at beskære billedet som du vil. Gem som Jpeg. Højreklik på billedet og vælg "anvend som baggrund på skrivebordet" og VOILA.