/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
gik i stå
Fra : jensviggo
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 11-12-07 16:44

så gik den i stå,
jeg sad og arbejdede, og pludselig begyndte skærmen at vise flimrende skærm, ingen billeder eller noget der lignede.
Jeg kunne ikke slukke på harddisken, så jeg hev stikket ud, startede efter et minut, der kom et kort bip og to lidt længere, og så var det det.
Jeg ved ikke hvad der er i vejen, måske I kan hjælpe

MVH jensviggo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-12-07 16:49

Jeg skal gøre et forsøg. Det kan være dit grafikkort, men 3 bip tyder nærmere på at der er fejl i dine ram. 2 bip betyder at den har fundet din skærn, at grafikkortet virker, så det kommer an på hvordan bippene kom. Var der først 1 bip og derefter 2 lidt længere, eller var der 3 bip lige efter hinanden?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-12-07 16:52

Har du en router, så er der muligvis en knap hvor du kan resætte. Ellers kan du prøve at tage alle lidninger ud og sætte dem i igen en for en

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-07 17:20

1 lang + 2 korte Indikere at BIOS ikke kan vise fejl på skærmen.
Computeren har ikke kontakt med en skærm.
- Der er fejl mod skærmen.
- Skærmkortet fungerer ikke rigtigt, er evt. defekt

kig på de forskellige her:

http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/beep-koder-award-bios.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-12-07 20:56

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 19
- Annullerede 45
- Slettede 1
Ialt 67

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 12-12-07 09:26

mine bip lyde bliver ved

1 kort og 2 lange

kan ikke åbne min compaq´s låg så jeg kan rode lidt ved ram og skærmkort, der sidder to knapper trekantet med afrundede hjørner en på hver side ca. ved front, der er en desk pro EN

jensviggo