/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
musikanlæg til bilen
Fra : lillelyst
Vist : 871 gange
50 point
Dato : 10-12-07 17:08

Hej. Jeg er indehaver af en euro4 iveco daily 35C18, men ønsker mig at få skiftet bilens oprindelig musikanlæg samt højtalere ud med et anlæg som ikke skal spille højt men som bare giver en flot lyd, altså hvor musikkens detaljer tydeligt kan høres.

Nogen som har et bud på hvilken type anlæg jeg skulle investere i? Prisniveau max. 4000-5000 kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 17:21

Til den pris kan du få en "koncertsal"

Det er TOTALT unødvendigt at give den pris - kig hos thansen eller lign....

Der er bunkevis at vælge imellem.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 17:22
Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-12-07 17:44

Nu har jeg ikke lige så meget forstand på den slags ting, men kan du også anbefale nogle gode højtalere?

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-12-07 17:47

Mit valg ville være 4 stk 6x9'ere, hvis du kan finde pladsen til dem. To tune-up diskanter i forruden. En båndpass dunker med 2 x 8" eller lignende bag sædet. En fornuftig headunit lader du trække 6x9'erne og en separat forstærker til dunkeren. Det burde kunne lade sig hekse, indenfor den sum du har sat af. Anlægget vil ikke kunne spille grusomt højt, idet du er begrænset af headunitens begrænsede udgangseffekt, men du vil få en pondus der er sjov.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-12-07 17:51

Masser af firmaer laver 6x9 ere. De kommer antagelig fra nogle få fabrikker. Jeg har været meget glad for Sonys. Havde 4 af dem i en tidligere bil. To i fordørene to i hattehylden, med en sherwood headunit. Godt hjulpet af en gammel slave i bagagerummet der trak to 8" Bumper-enheder monteret i et båndpass kabinet, med udluftningsrør op gennem hattehylden. Det spillede som en drøm og kostede mig kun få penge.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-12-07 18:35

Evt. kan du jo lure lidt på dba. Der kan du i mange tilfælde se billeder og finde et ret fornuftigt anlæg som du selv stykker sammen.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 10-12-07 18:41

Nemlig Cortina. Er man lidt fiks på fingrene kan meget smart sættes sammen. Pas dog på bilstereo sådan generelt. Oftest er det noget fortæsket noget der sælges brugt.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 10-12-07 21:50

Hej Snedig. Tja som jeg skriver har jeg desværre ikke lige så meget tjek på det, men hvis du bor i nærheden af Haderslev/Vojens kunne det jo være at vi kunne "slå en handel af"

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 11-12-07 02:09

http://www.abc-electronic.dk/shop/bilstereo-pakker-795c1.html

ellers skal du spørge sådan nogle gutter som dem her. Måske kan de trylle en pakke sammen til dig der passer til din bil.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 18-01-08 20:46

Hej alle. P.g.a. travlhed i virksomheden har jeg desværre ikke haft tid til at arbejde videre med anlægget, men jeg vender tilbage snarest da Snedigs sidste indlæg ser interessant ud