/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
NØGLEN TIL EN CADY STYRELÅSE
Fra : jan333
Vist : 357 gange
20 point
Dato : 09-12-07 22:36

Hej,:-)

Jeg søger en nøgle til låsen som sidder op på forgafflen og som er beregnet til at låse styret fast på en CADY fra 1969,
.(den med støddæmper foran og bagved).

Hvordan og hvor skaffer jeg mig sådan én??

Hvor kan jeg købe lysepære til knalerten??
Det drejer sig om 6V-6Watt for forlygtepære pg 6V-1,8Watt for baglygtepære, begge pære er såkaldt E10 type, det vil sige at de er med gevindfatning.

tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-07 23:45

Mon ikke det er samme lås som på Puch Maxi, så kan hele indmaden udskiftes.
Købes ved thansen, lige som de også har pærer.
http://www.kandu.dk/spg89106.aspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jan333

Dato : 10-12-07 17:14

Hej Palle,

Med hensyn til pærene, "thansen" har dem slet ikke. Jeg var der så sent som imorges. og desuden , kan man også chek hvad de har "online" på nettet. problemet er, at efterhånd, er det meget svært at få fat i pære med gevindfatning tilde ældre knallerter.

Hvad angår, forgaffellåse, vil jeg undersøge det i thansens katalog for puch knallerter.

Hved du for resten hvordan man event. tag cylinderen ud , når den skal udskiftes?

Det ser ud som om der er en liile bøjle som holder den tilbage så den ikke smutter ud når låsen er åben..

Tak for hjælp.

VH
Jan333

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-07 19:18

Ja Thansen ser ikke ud til at havde dem:
http://thansen.dk/products.asp?c=1528974880&n=1686254240
Men det har:
http://www.brinck.dk/paere.asp :
6V 1A 6W E10 12kr
6V 0,3A 1,8W E10 10Kr

Styrlås:
http://thansen.dk/product.asp?c=1528998780&n=-2039304983&pn=-2039727310
Ved ulåste låse kan stopskruen(Nitten) fjernes udefra, og låsen slåes bagud.
Men er låsen låst, skal den bores ud. Men gl. knallertmekanikere har nok gjort det masser ef gange, jeg har kun prøvet det en gang, og kan knap huske hvordan jeg gjorde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jan333

Dato : 10-12-07 20:18

hej igen Palle,

Mange tak for hjælpen angående pærene. Jeg køber dem nok imorgen hos Brink elektronik.

Vedr. Låsen:

Låsen er IKKE låst, men jeg kan ikke få øje på hverken en nitte eller en skrue..

VH.
Jan333

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-07 21:38

Jeg ved jo heller ikke om det er den samme lås som Maxi, men du kan jo købe en hos thansen, for at se hvor nitten sidder, du kan jo få pengene igen inden for 14 dage hvis den ikke kan bruges.
VH Palle Hansen
NB: Der sker ikke noget ved at bore, i låsen, den duer jo ikke, men du har svært ved at bore i stålet, kun messingen er let.

Kommentar
Fra : jan333

Dato : 10-12-07 22:13

O.K.

Jeg har set i "thansen" PUCH reservedelekatalog, en låse hvor der er en skrue i og som er bergenet til at fastgøre låsen på forgafflen.

Jeg tror at låsen som sidder på min CADY er en smule andeledes..

Jeg må finde ud af noget.

Jeg skal nok give lyde fra mig igen hvis og når jeg finder en løsning.

Tak for alle de gode råd.

med venlig hilsen

Jan333

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-07 22:29

Jeg har jo sendt linket:
http://thansen.dk/product.asp?c=1528998780&n=-2039304983&pn=-2039727310
Man skubber den bare ind og drejer.

Kommentar
Fra : jan333

Dato : 11-12-07 10:49

ok.
tak