/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Befordringsfredrag med 2 arbej
Fra : jesper100
Vist : 1875 gange
20 point
Dato : 09-12-07 11:52

Hej med jer
Jeg har et fast 37 timers job (30 km. hver vej) og har nu fået et bi- job i bygningen ved siden af (et andet firma).
Nogle gange er det i forlængelse af hinander, og andre gange er der tid til at køre hjem i mellem de 2 job
Spørgsmål:
Kan jeg trække befordring fra 2 gange (hvis jeg går lige fra det ene job og til det andet) el. er de andre gode ider f.eks. trekant kørsel. Så jeg kan få et større kørselsfradrag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-12-07 11:56
Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 30 point
Dato : 09-12-07 12:05

Du kan foretage befordringsfradrag KUN for faktisk sket befordring. Til gengæld er det ligegyldigt om du har kørt i egen bil, med offentlige eller fået et gratis lift.
Husk at de første 24 km som du ikke kan få befordringsfradrag for er pr dag, ikke pr tur.
Een tur pr dag er 30 + 30 - 24 = 36 km
To ture pr dag er 30 + 30 + 30 + 30 - 24 = 96 km

Skat er blevet så smarte at de på baggrund af arbejdsgivers indberetning 'Anat hele året eller i periode xx-xx?' kan regne et standardfradrag ud. Det vil aldrig passe på dig. Du opfordres derfor til at gemme beregningen for hvordan du er kommet frem til det tal du ender med at skrive på samt mest mulig dokumentation. Kører du i egen bil, så anvend 'fyldestgørende kørebog'

Godkendelse af svar
Fra : jesper100

Dato : 30-12-07 16:10

Tak for svaret henrikkrebs.