/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
DirectX 9.0c Problem!
Fra : Hallob
Vist : 2111 gange
500 point
Dato : 09-12-07 02:48

Hej..

Jeg har et problem med mit grafikkort/DirectX..

Når jeg prøver at gå ind i et af mine spil på computeren.. Kommer dette billede frem!

http://img230.imageshack.us/img230/7384/fejl1pg0.jpg

Jeg har DirectX 9.0c Installeret skulle jeg mene.. Og har lige opdateret min driver til grafikkortet for mindre end en måned siden..

Nogen der ved hvad dette problem kan skyldes?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-12-07 08:28

Der er måske et problem med dine DirectX-filer, du kan tjekke om filerne fungerer, ved at trykke Start > Kør...
> Skriv dxdiag > Klik rundt på de forskellige faneblade, og se om den viser nogle fejl nederst

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-12-07 08:42
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-12-07 08:46

Stouenberg

Efter at havde læst i foskellige forum,så er det vist ikke en god ide at installer DirectX10,når man spiller WOW,der er mange der har store problemer efter at de har installert den

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 09-12-07 17:26

Hej igen..

Jeg trykkedde ind under fanen skærm og testede denne: Test Direct3D

Der kom disse 3 fejl fem!!

Testresultater for Direct3D 7: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed): HRESULT = 0x80004005 (Der opstod en standardfejl)
Testresultater for Direct3D 8: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed): HRESULT = 0x8876086c (fejlkode)
Testresultater for Direct3D 9: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed): HRESULT = 0x8876086c (fejlkode)

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-12-07 13:54

Jeg er sikker på at det er din nye driver til grafikkortet der er problemet,du kan prøve at se herhttp://www.opentechsupport.net/forums/archive/topic/28675-1.html,der er en der har næsten samme problem som dig og han får at vide at han skal fjerne den nye driver og så ligge den gammel ind igen,det vil jeg prøve hvis jeg var dig

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 13-12-07 03:46

Jeg prøvede at fjerne den nye og ligge en gammel en ind igen.. Troede egentlig det løste problemerne men der kom et nyt frem.. Desværre

Når jeg er inde i et spil og har været det et stykke tid så går det galt.. Den kommer med en popup som siger at filen ati2dvag er beskadiget.. Hvordan jeg jeg rette dette??

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-07 00:08

Der er sikkert din driver til dit grafikkort der laver dette,prøv at se om du ikke kan gå tilbage til Ati Catalyst 4.3 driver,der er fler der har haft problemer med de nye driver når de skal spille spil(særligt 4.4 driver)

http://www.driverslab.com/drivers/Video_Card/Ati/Catalyst_4_3-Windows_95_98_ME_NT_2000_XP/2004.html

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 19-12-07 11:15

Måske er det bare mig som ikke forstår det.. men er det ikek bare et link til et betalings program ? Som så søger efter hvilke drivere jeg ikke har?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-07 11:19
Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 19-12-07 11:21

Bare for at være besværlig nu!

Så bliver jeg sendt ind på ATI's hjemmeside hvor linket ikke ligger mere.. :D

Tror dog jeg har fundet det et andet sted som jeg er ved at hente nu ;)

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-07 11:26

du kan prøve at læse her,der var en der havde samme problem som dig

http://www.spilpriser.dk/community/forum/Thread.asp?id=29646

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 19-12-07 11:54

Det hjalp desværre ikke på problemet.. Computeren genstarter bare efter et stykke tid nu! Altså noget af det samme som før!

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 500 point
Dato : 19-12-07 12:37

Ok,så er den sidste løsning her http://www.modernstreet.com/general/ati2dvag-problem/ (på engelsk),der er åbenbart mange der har problemer med ATI-grafikkort,
Men de fleste der skriver i dette forum,har løst problemet med at gøre computeren ren for støv,da de mener at den bliver for varm og så lukker windows ned,så prøv at gøre kabinettet ren før støv og så genstarte windows i fejlsikkert tilstand(F8) og fjerne driver til grafikkortet og installer den nyeste driver,men inden du gør det så prøv om det med støv-problemet ikke hjalp først,altså gør den ren,start windows almindeligt og prøv at spille spillet

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 19-12-07 12:42

Hej..

Jeg takker meget for hjælpen.. Det ser ud til at jeg har løst problemet..

jeg måtte ind i min BIOS og sætte min AGP-hastighed ned til x4 og indtil videre ser altsammen ud til at køre fint

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 19-12-07 12:44

Tak for svaret jangchr.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-12-07 12:46

Det var godt,så må vi håber at det bare køre fra nu af,men når det hjalp at sætte den ned til 4x,kunne det godt tyde på at den bliver for varm,når du ikke havde problemer med den før,så nok en god ide at støvsuge kabinettet for støv også

Kommentar
Fra : jakob5128

Dato : 25-04-09 22:48

hey jeg er ny her inde men jeg spiller også wow men kan ikke komme ind pga. DirectX 9.0c ikke er installeret men jeg har installeret det et par gange men kan stadig ikke komme ind :( men det kunne være fedt hvis i kunne hjælpe mig:D