/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Billederedigering i MS Paint
Fra : Multiplayer
Vist : 368 gange
40 point
Dato : 08-12-07 07:36

Hejsa,

Min lille nevø er kommet til at overskrive et af mine billeder i MS paint. Jeg har ikke originalen længere og kan ikke finde den nogensteder. Jeg har kun mit digitalfoto med fine hvide streger på. Er der mulighed for at fortyde, EFTER sådan et billede er gemt? Nogle programmer som eventuelt kunne gøre det? Det er som om de hvide streger bare er overmalet på en måde.

Takker for en god site.

MVH.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 08-12-07 07:58

Du kan ikke genskabe de efter du er gemt, men du kan åbne det i paont og retouchere det, altså gendannde det manuelt. Der vbor der mangler en blå farve er over ternet med hvid sætter du atter en blå farve ind o.s.v. . Gør det i stor visning så er det nemmere, det er et stort arbejde, men du bliver hurtig skrap til det. Jeg har lavet et sort hvid bomærke om til firfarvet, det tog tre timer, men dit skulle være letter.
Hvad kan man lære af dette, sikkerheds kopiering eller backup! altid

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-12-07 08:36

Citat
Hvad kan man lære af dette, sikkerheds kopiering eller backup! altid

Ja, eller lade være med at give den lille nevø, lov at "lege" med computeren.

Husk også lige på at hver gang du gemmer et JPG billed, bliver det altså lidt dårligere.

PS: hvad sker der egentligt med et sådanne billed, hvis man beder computeren stille sig tilbage på et gendannelsestidspunkt, før "uheldet" med billedet skete ???

MVH

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-12-07 09:12

Citat
PS: hvad sker der egentligt med et sådanne billed, hvis man beder computeren stille sig tilbage på et gendannelsestidspunkt, før "uheldet" med billedet skete ???

Intet, systemgendannelse ændrer ikke filer, kun indstillinger og opsætning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 09:55

hvis du kan huske hvad billedet hed oprindeligt så gå i start - søg - og brug muligheden for at søge i billeder - det kan nemlig udemærket være det ligger og gemmer sig som kopi - hvis ikke navnet på billedet så formatet - eller alle filformater