/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gendannelse/rep. af XP pro
Fra : dabj
Vist : 1798 gange
300 point
Dato : 07-12-07 21:36

Når jeg lægger cd'en med Xp i drevet, får jeg beskeden, at den version der er på maskinen, er nyere end den på cd'en og jeg derfor ikke kan rep.
Hvad er det så lige man gør for at undgå at formatere
Sig ikke, at det ikke kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 07-12-07 22:11

Det kan ikke lade sig gøre.

Du SKAL anvende nøjagtig den samme version af Windows, som allerede er installeret, for at foretage en reperation.

Hvad er problemet med din eksisterende Windows installation?

Mvh
Hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-12-07 22:27

Der er ikke noget i vejen--det hele kommer af en diskution mellem venner.
Jeg har da gjort det før, men måske var det med win 98--husker det ikke--og ville så lige prøve.
Det er jo den samme version, så det må vel skyldes diverse opgraderinger via nettet.
Synes bare det lyder mærkeligt at en original xp ikke kan bruges til rep. hvis der går lidt kuk i styresystemet, uden at man skal total formatere hele pc'en.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-07 22:44

Prøv at springe første tilbud om reperation over, og vælg ny installation, derefter kan du vælge at reparere

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 07-12-07 22:55

Hvis Windows tilbyder at reparare anden gang, som o.v.n. anbefaler, betyder det, at Windows genkender, at du har et styresystem liggende, som matcher den på skiven.

Hvis muligheden derimod ikke kommer frem, er det ikke muligt, da du ikke kører den samme version (sprog, sp mm.).

Mvh
Hr_hvalsoe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-07 23:00

Jeg går ud fra at det er en XP som skal repareres med en XP cd, der står ikke noget om at det skulle være et andet styresystem, at der kommer meddelelse om at den er nyere, kan være fordi at det er en gammel cd uden service pack 2

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-12-07 23:31

->o.v.n.
Netop--xp'en på pc'en kommer fra min cd som er uden service pack 2, og så mener jeg at det skal kunne lade sig gøre at rep.
Må rode lidt med det i morgen

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 07-12-07 23:57

Sæt CD-rom i drevet. Luk computeren ned. Start computeren med CD-rommen i drevet og prøv så at reparere derfra.

MVH chaufrat.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-12-07 06:21

->chaufrat
Det skal da lige prøves

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-12-07 09:02

Nope---funker heller ikke

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 08-12-07 10:40

Øv det hjalp mig da jeg var i samme situation.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 12:18

Citat
Allerede før formatering/install/repair af Windows XP er det en god ide at have downloaded SP2 og have den liggende på et andet drev eller
på CD, så den kan blive kørt ind før tilslutning til internettet (kun hvis din WindowsXP-CD ikke allerede er incl. SP2)
(sakset fra hcma´s side)

og kig så her:

http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4 (afsnit 4)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-12-07 13:24

->miritdk
Intet skal være uforsøgt, men det bliver først i morgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-07 13:41

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 08-12-07 14:32

Det er helt klart fordi det installationsmedie du forsøger at opgradere med er uden Win XP SP2.
SP2 er meget speciel i forhold til XP.
Det var dér firewallen kom med og de automatiske opdateringer m.v. (Windows sikkerhedscenter eller hvad det nu hedder på XP - kører Vista og er blevet lidt tumlet rundt i forhold til begreberne i XP nu)
/Peter

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 08-12-07 14:47

Hej

Det er igang med det kreative, alt efter hvor god du er til puter.

1. låne en med servicepack 2 på den nemme.

2. http://www.evildonut.dk/features/guides/871/ den kreative hvor du først kopierer din cd m/sp1 og slipstreamer sp2 ind og laver en ny cd selv.

Som du selv hentyder til med win 98 var man slettede win.com også, troede win98 ikke der var noget system.

Det der sker nu er sp2 er nyere end sp1 og din ver. er nyere og du selvfølgelig er sikker på det ikke er en home, over en pro

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-07 14:48

Citat
Det er helt klart fordi det installationsmedie du forsøger at opgradere med er uden Win XP SP2.
jeg har også sådan en gammel XP cd, den kan godt bruges til at reparere og formatere på min computer, men servicepack 2 skal installeres igen bagefter

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-12-07 15:18

Jeg har gjort det før og sp2 har jeg på en cd for sig selv

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-12-07 17:12

Skulle måske spørge Prins Albert
http://www.kandu.dk/tip17064.aspx

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-12-07 01:09

Øhh Hvis der ikke er noget i vejen Hmm Lav en sikkerhedskopi og gem den. Er din bios sat til at starte op på cd drevet ?? Og så er der jo også lie gendannelse til et tidligere punkt i sys gendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 09:57

skal vi lige se at få noget på det rene her ?

1. er det recovery cd - altså xp home ??

2. er det blot en ren xp skive ?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-12-07 13:14

->miritdk
Cd'en er xp pro original uden sp2 som jeg har på en anden cd, (alt er lovligt)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 13:19

så burde du jo kunne køre efter hcma´s vejledning

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-12-07 16:10

->miritdk
For da hulen----jeg har altså også andet at lave
Nu skal jeg bowle
I morgen have gæster fra Norge
Tirsdag lave gulvvarme hos datter og svigersøn
Torsdag julefrokost
Og så ryger jeg på pc'en---makkerens

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-07 16:17

jaja det er godt med dig - nu har du haft tråden siden 07-12-07 21:36 - så kunne du bare være gået igang med det samme

Formater da skidtet uden at smide dokumenterne ud osv

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-12-07 17:18

Ja-ja---je' ska' nok
Men jeg beholder skisme tråden til skidtet virker