/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Autoradioer
Fra : arvind
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 07-12-07 18:56

Hvilke af disse autorarioer kan bedst anbefales og hvorfor: Blaupunkt, Pioner, Sony, Clarion eller Xtrem?

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 07-12-07 19:11

De har alle modeller fra få hundrede kroner, til modeller til flere tusinde kroner. Så hvad ønsker du den skal kunne. DVD, farve lcd display, mp3 stik.... osv ??

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-12-07 19:14

Det er alle gode mærker, så kan ikke anbefale et fremfor et andet.
Og tit er der mulighed for at prøve dem i butik

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-12-07 20:07

Vælg udfra hvad som af udseende og betjeningsvenlighed passer til dit temperament, og køb så ligeså højtalere der ligeledes passer til temperament og pengepung.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-07 23:49

Pioner og Clarion er begge fremragende bilradioer, hvis man vælger de lidt bedre modeller.
Da jeg engang kørte meget rundt i landet lærte jeg forskellen på gode og dårlige modtagere at kende.
Hvis man starter fra København og lytter til lokal P2 radioen vil den på en sony forsvinde omkring Sorø. Med Pioner spiller den stadig uforstyrret omkring Odense.

Det med at spille CD og højt kan de allesammen, men det har ikke noget med radiokvalitet at gøre.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-12-07 02:29

SONY IS THE BEST

Lyd kvalitiet er vigtigt.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 08-12-07 02:29

og sonys priser er også gode.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-12-07 19:44

Nu gik spørgsmålet på radio og ikke på et Hifi anlæg til bil.

Som radiomodtager er sony ikke så god , som de andre.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 09-12-07 18:43

Oftest får du det du betaler for. Sony'erne har jeg haft et par af. Og i særdeleshed den "gamle" havde en uovertruffen god tuner indbygget og kunne simpelthen suge himlen ren for stationer. Forstærkeren må betegnes som særdeles god. Min nyeste er noget billigt skrammel og har ikke holdt specielt længe. Så længe den duede må man dog medgive at CD'en i den var temmelig god. Forstærker mæssigt også ok. I en af firmabilerne sidder der en fin gammel Blaupunkt. Radiodelen deri er fin, men forstærkermæssigt er de ret sølle. Kæresten har en Denon med shifter. Shifteren døde og blev skiftet med en Blaupunkt, der tilgengæld kører fint. Men radiomæssigt og forstærkermæssigt er Denon en stor skuffelse. I min forrige bil havde jeg Sherwood. Den var ekstrem ydedygtig - forstærkermæssigt. Tuneren kunne holde danske stationer næsten til Hamborg. CD'en lød OK, men accepterede ikke hjemmebrændte plader.

Mit valg hedder Sherwood eller Sony (den bedre ende).

Kommentar
Fra : arvind

Dato : 09-12-07 21:46

Mange tak for de fine råd jeg har fået på mit forhåbentligt uvildige spørgsmål. Jeg har pt. en 3 år gammel Blaupunkt Lausanne, som desværer står af periodevist og nu skal skiftes. Men min søn siger, at det eneste jeg må købe igen, er en Blaupunkt og det er derfor jeg har tilladt mig at spørge hvilken bilradio, der er bedst. Prisen skal helst ligge under 1000 kr. da jeg "kun" stiller begrænsede krav til funktioner, blot apparatet virker, - også under mindre gode modtagerforhold. Men jeg er ikke til sinds umiddelbart at føje min søn, selv om jeg godt ved at han normalt sætter sig godt ind i sine ideer. Hans onkel, min svoger, har som automekaniker monteret et utal af forskellige autoradioner og han er ikke enig med min søn mht Blaupunkt. Så hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 09-12-07 21:55

Under en tusse bliver det sådan lala. En 1000 kr sony er f. eks. ikke specielt god. Men bedste råd i den prisgenre er at holde øje med Bilka. De har sommetider slagtilbud på autoradioer. Men forvent ingen undere i den prisgenre. Rarest er det hvis de er monteret i en stand, så du kan prøve at lege med forskellige radioer på samme sæt højttalere.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 11-12-07 02:58

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=5856&pk=2 en ide, hvis ikke du gider fumle med CD'er i bilen

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 19-12-07 17:02

Har lige købt en Sony MXT2500 til kæresten. Den skal afløse den gamle Denon (som der kun er bøvl med). Så du skal få en anmeldelse, når den er sat i!