/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hvornår må diæter fratrækkes?
Fra : cristian2
Vist : 1532 gange
150 point
Dato : 06-12-07 09:45

Jeg har hørt at man som selvstændig gerne må fratrække diæter til sig selv, hvis man eksempelvis ”arbejder længe” på sit kontor. I givet fald – er der en tidsgrænse for hvad tid på dagen man må købe fx en pizza til sig selv og trække regningen fra?

Er det desuden tilladt at fratrække diæter til sig selv, hvis man arbejder andet sted end på sit kontor. Hvis man eksempelvis er rundt med brochurer til markedsføring?

Er der regler for hvor langt man skal befinde sig fra sit kontor inden det tillades at fratrække diæt til sig selv? Har man kontor i den ene ende af København skal man så tage hjem til frokost for at spise, eller må man købe frokost på stedet som man trækker fra (og derved spare transporten frem og tilbage til kontoret)?

Hvad er forskellen på ”personaleomkostninger” og på ”diæter”? Er der noget med at man må trække mere fra hvis det kaldes det ene frem for det andet?

Er der andre regler på dette felt?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 150 point
Dato : 06-12-07 13:16

cristian2, jeg vil foreslå dig, at kontakte Told & Skat, da det er nogle kringlet regler. Det kan bl.a være på tale, at du skal have mindst 100 udedage om året før du kan starte op med fradrag og der skal også være kørt et vist antal km.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-08 21:22

Tak for svaret alka.