/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
XnView inst. på 'Kubuntu' ?
Fra : richardt
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 05-12-07 17:51

Hvordan installerer man XnView programmet på Kubuntu fra 'K komputer for alle' .
Jeg har downloaded programmet i system linux (86) og så kan jeg ikke finde ud af mere.
Er det til at finde ud af uden at bruge høj-nivea sprog!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-07 21:27

Du skal installere programmer inde fra ubuntu.
Jeg kan ikke huske om Xnview er med i det store udvalg af programmer.
Men du har vel været i system > administrer > synaptik > og der søge på programmet. (jeg har ikke ubuntu her så det er ca. anvisning)
I synaptik er der oppe til højre en søge funktion.
Som regel findes der også nyere udgaver end dem som kommer i Komputer for alle.

Her er nogen som ved en masse om ubuntu.
www.ubuntudanmark.dk

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 09-12-07 20:24

Tak e.c.
Linken du gav mig fortæller en del.
Jeg kan jo ikke finde 'XnView' inde i listerne over mulige programmer så jeg møver lidt videre om jeg kan finde ud af noget.
Jeg ladet lige mit spørgsmål stå lidt endnu men det er jo ikke megen reaktion, linux er nok ikke så eftertragtet endnu.
Jeg vender tilbage om en uges tid.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-07 00:23

Der er en del Linux-brugere (bl.a. ubuntu) her på kandu, men enten kender de ikke løsningen på dit problem eller også har de ikke set spørgsmålet.

Prøv lige at hæve med 20 point så kommer spørgsmålet op i toppen igen, og de ser det måske.
Ps. pointstørrelse har intet at gøre med om der kommer svar.

Men ellers ved de det ovre på www.ubuntudanmark.dk

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 01-01-08 14:48

Tak for svaret e.c.
Jeg har lige været lidt væk fra det her spørgsmål, alt det her med jul og så har jeg smidt mit kamera væk og er ved at finde et andet, så jeg har skubbet linux væk et stykke tid, men tak for linkene, dem skal jeg arbejde lidt videre med.
Tak og godt nytår.