/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
E-conomic - momsangivelse!
Fra : llo
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 05-12-07 16:53

Jeg har et problem, som jeg håber I kan hjælpe med!

Jeg bogfører i E-conomic, hvor jeg har brug for at komme ind og bogføre manuelt i min momsangivelse.
Jeg har købt varer i andre EU-lande, som jeg har glemt at bogføre på momsangivelsen, da jeg bogførte bilaget.

Dvs., overordnet skal jeg blot vide, om jeg kan bogføre i min momsangivelse manuelt? Kan jeg klikke mig ind og selv rette i momsangivelsen eller kan dette kun foregå ved at oprette et rigtigt finansbilag?

Mit problem er, at jeg skal bogføre 3 posteringer.
Nr. 1: jeg skal bogføre kr. 2441 under indgående moms - moms af varekøb i udlandet mv. Nr. 2. jeg skal også bogføre de 2441 kr. under indgående købsmoms.
Nr. 3. yderligere skal jeg bogføre kr. 9762 under rubrik A.

Problemet er bare, at jeg har jo bogført bilagene helt almindeligt, uden moms, dvs ikke indtastet noget med moms i andre EU-lande, derfor har jeg nu brug for at kunne gå ind og bogføre disse 3 posteringer manuelt i regnkskabet.

Kan jeg det?

Mvh
Lone

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 05-12-07 18:45

Hej Lone

Momsopgørelse er en rapport, hvorfor den også ligger under Rapport-fanen.
Du kan ikke bogføre i denne.
Derimod må du gå ind og lave en efterpostering, hvilket også virker mere rigtigt. Så som du selv er inde på, skal du oprette et rigtigt finansbilag.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen