/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
TDC TV
Fra : hmheiner
Vist : 1174 gange
50 point
Dato : 05-12-07 07:55

TDC påstår - naturligvis - at man ikke kan rippe optagelserne på TDC TV harddisken.
Det tror jeg ikke på.
Er der nogen, der véd hvordan man gør?
mvh
Hans

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-12-07 10:00

Det er jo altid spændende for computernørder, når nogen påstår, at sådan noget ikke kan lade sig gøre.

Der har været en evig kamp mellem de forskellige streaming systemer og de , der laver noget til at rippe med- eller hvad vi nu skal kalde det. Derfor må man prøve sig frem med det, der findes. Hvis der var en måde, som kunne alt, ville udbyderne omgående finde på en kodning, som gør at den alligevel ikke kan.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-12-07 10:01

Måske forstod jeg dig ikke rigtigt. Hvad mener du med TDC harddisken ?

Kommentar
Fra : hmheiner

Dato : 05-12-07 10:09

Når man har TDC TV (det foregår gennem telefonkablet) så får man en kasse med, som kaldes KISS KMM3000. En slags reciver. Den har en harddisk der kan optage 150 timer og det er de optagelser jeg gerne vil rippe.
mvh
Hans

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-12-07 13:00

Normalt er det jo en standard 3,5" HD der sidder i så hvis du vil kan du jo bare købe en ny disk og montere den over i Kiss recieveren og derefter montere den "gamle over i en hd skuffe eller lignende og rippe den fra pcen. Lidt besværligt måske men det kan da lade sig gøre.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 10-12-07 17:39

Citat
Normalt er det jo en standard 3,5" HD der sidder i så hvis du vil kan du jo bare købe en ny disk og montere den over i Kiss recieveren og derefter montere den "gamle over i en hd skuffe eller lignende og rippe den fra pcen. Lidt besværligt måske men det kan da lade sig gøre.

Så er der spørgsmålet om hvilket fil system der er på harddisken

Citat
ITDC påstår - naturligvis - at man ikke kan rippe optagelserne på TDC TV harddisken.
Det tror jeg ikke på.
Er der nogen, der véd hvordan man gør?
mvh
Hans

Hvis du har en dvdoptager kan du bare sætte den reciveren til optageren
og afspille det optage på reciveren og optage det over på recorderen.

har du tvkort i din pc kan du sætte den til via s-video
eller et hdmi capture kort
og gør det på samme måde.

Dog kan der være kopibeskyttelse, det kan ordnes på pc rent software mæssic

Eller den her for at fjerne Macrovision
http://www.multi-region.co.uk/product_info.php?products_id=674

Det foregår i realtime, så det gå hurtigere så skal harddisken pilles ud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-12-07 18:50
Kommentar
Fra : viggo_olsen

Dato : 20-12-07 07:04

Ja det er lidt svært med det der at rippe.

Jeg har forsøgt at scanne portne på boxsen ihåb om at der var bid, men nej.

Styrersystem er Windows XP (Windows CE), der trode jeg også jeg var smart ved at tilslutte et USB tastatur, men hvad hjælper det når de har lukket af for adgang til USB portne.

Er der ikke nogen der har prøvet at sætte en DVDoptager til?
Jeg ved at man kan sætte en boxs imellem DVDoptageren og boksen som koster 100$ så man kan rippe uden problemer.

Hvis man nu tager HDD ud af boxsen, hvilke under mapper skal man se efter for at få adgang til filmne?.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 27-12-07 09:55

Kode
Ja det er lidt svært med det der at rippe.

Jeg har forsøgt at scanne portne på boxsen ihåb om at der var bid, men nej.

Styrersystem er Windows XP (Windows CE), der trode jeg også jeg var smart ved at tilslutte et USB tastatur, men hvad hjælper det når de har lukket af for adgang til USB portne.

Er der ikke nogen der har prøvet at sætte en DVDoptager til?
Jeg ved at man kan sætte en boxs imellem DVDoptageren og boksen som koster 100$ så man kan rippe uden problemer.

Hvis man nu tager HDD ud af boxsen, hvilke under mapper skal man se efter for at få adgang til filmne

Svjv er der da scart stik på reciveren så er det bre at bruge et scartkabel.
eller s-video kabel.

På recorderen skal der vælges line1 eller hvad indganegn hedder.
kender ikke tdctv så jeg ved ikke hvilken mappe på harddisken de ligger i.

men der er vel ikke så mange mapper på disken.