/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Katteallergi
Fra : Kapaya
Vist : 984 gange
82 point
Dato : 04-12-07 20:14

Hejsa...

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man kommer sin (katte)allergi til livs?? Nogen der har nogle erfaringer med alternativ behandling?

Kommentar
Fra : tljmin

Dato : 04-12-07 20:27

Jeg ved at man hos sin praktiserende læge kan få en indsprøjtning, der skulle kunne tage allergien. Det er en indsprøjtning, man skal have jævnligt gennem noget tid.
Hilsen Trine

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-07 20:30

Skyd katten

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 04-12-07 20:44

Jeg ved min datter har det meget slemt 39 år og det bliver være og være og har prøvet sprøjte m.m. fra lægen.
Det er blevet så slemt at hun må holde sig væk fra alle hjem med katte og ikke nok om det, kommer hun til at sidde ved en der har kat, kan du se det på hende med det samme røde øjne, næsen løber og så kommer kløen.
Så kommer der der noget alternativ behandling vil det glæde os meget, hvad jeg ikke tror og det samme siger lægerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-07 21:15

Min ene søn har hos egen læge fået akkupunktur, det var beviseligt at det hjalp, så kommunen betalte regningen.

Det var billigere end indlæggelser.

Men den bedste løsning, er at afskaffe katten, du kan ved daglig kontakt til katten, fremprovokerer en allergi, der kan ende med at være livstruende

Der findes to slags vacc du kan få hos egen læge, den ene er en du højst må få to af på en alm. pollensæson (sommer for græsallergikere,birk, bynke osv) den virker også på katteallergi, men den nyeste forskning viser at den kan give knogleskørhed.

Den anden vacc. er et helt program, der strækker sig over 3-5 år, men når du ved det er kat du ikke kan tåle, tror jeg lægen vil anbefale dig at skille dig af med katten, frem for at få denne behandling.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-07 00:22

Allergi kan ikke kureres, men symptomerne kan holdes nede, ved at blive væk fra det man er allergisk over for....så den enste måde er at blive væk fra katte i dette tilfælde

Diverse mediciner dulmer kun symptomerne, og kan forværre problemet fordi du så ikke mærker at allergien forværres.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-12-07 00:29

Vil gerne tilføje til ovennævnte indlæg, at allergi kan kureres...

som det også er nævnt i et af de øverste indlæg kan man få en egentligt vaccination, som også katte er omfatter. ( særskilt vaccine)

Selv ER jeg kureret af denne vaccine , dels for græspollen allergi, og for støvmider.

det har kosten en tur til lægen hver 6. uge i 4 år, men det er bøvlet værd.

Og den behandling her har intet med antihistaminer eller hormoner at gøre, men en vaccination som for alt andet man nu kan vaccineres for ( kopper, mæslinger osv.)

Detter er ikke gisninger men facts

/ Henrik

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 05-12-07 09:09

Der er dokumenteret effekt af Akupunktur, men du skal spørge specifikt til om din behandler kan lige præcis det. Der er stor forskel på kvaliteten.
Og vaccinationerne er også dokumenterede!
Nogle bruger med fordel begge dele.

Men første forudsætning for ikke at forværre allergien er at man ikke omgåes katte til dagligt. Dvs. har man kat, bør man afsætte den til nogen der tåler den.
Dette gælder iøvrigt al allergi, man skal forsøge at undgå eksponering. Hvis det er børn det drejer sig om, er det en fordel at reducere alle allergener i hejmmet.
Se iøvrigt Astma og Allrgiforeningens hjemmeside.

Kommentar
Fra : taj40

Dato : 05-12-07 21:44

Det kunne måske være en mulighed, at prøve tankefelts terapi.
Jeg har selv voldsom allergi, men efter flere behandlinger er den næsten væk. Ikke helt men dog så meget at jeg ikke har brug for medicin mere. Men kan nøjes med at "banke den væk"

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 06-12-07 19:38

Sikke en masse gode idéer....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-07 20:07

Ja der er mange gode råd her, men jeg synes bare en lille bemærkning der er værd at indskyde er, at man på experimentariet for nogle år siden havde et eksperiment i forbindelse med en udstilling, der viste at katteallergikere også reagerer med allergi på et billede af en kat.
Selv var jeg allergisk som lille barn, ind til min børnhavelærerinde fortalte mine forældre at jeg bare skulle elske et dyr, så slap jeg for allergien. Jeg fik en kat og har siden ikke haft problemer.

Tror der mangler en del forskning i allergi før der kan gives endegyldige svar...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-12-07 20:29

Jeg gik engang konstateret kattealergi og blev rådet til at skaffe mig af med kattene. Det kunne jeg imidlertid ikke drømme om, så hellere lide lidt. Min allergi aftog efterhånden og holdt helt op af sig selv. Det er nu mange år siden og jeg har stadig katte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-07 21:20

Jomfruane og mulberry..... ikke for at starte en vild diskution, men helt ærligt, en ordenligt udredning af allergi, foregår ved hjælp af blodprøver, så den med at nogle nyser fordi de ser et billede, har ikke noget med allergi at gøre, nok nærmere en psyk reaktion.

Og lige meget hvor meget man elsker et dyr, kan man altså ikke elske en allergi væk, men til gengæld fremprovokerer en voldsommere reaktion.

Bortset fra det, har i så bemærket at allergien ændrer sig med alderen, jeg f.eks kan godt tåle birk nu?? man ser heller ikke gamle mennesker med allergi, er de vokset sig fra den, eller var det pga en anden opvækst/forurening eller???

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-07 21:26

Helt ærligt, så starter du selv en diskussion ved at skrive "helt ærligt" somom vi var mindre begavede...

Det jeg skrev var at der manglede forskning når et populærvidenskabeligt foretagne som experimentariet (som nok ikke løber med halve vinde, fordi det er hele deres eksistensgrundlag) kan komme med et så kontroversielt bevis.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-07 21:35

jomfruane... undskyld hvis jeg talte nedsættende, det var bestemt ikke min mening

Det jeg mener er at allergi kan måles i en blodprøve, at nogle reagerer, kan være fordi de plejer, og nu er nervøse for at reagerer igen, ergo en psyk reaktion (den kan nu også være slem nok)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-07 22:08

Jeg anfægter ikke videnskaben og selvfølgelig skal man ikke lide unødigt, men lige hvad der sker og hvorfor kan jeg ikke sige noget om.

Jeg må dog indrømme at jeg ser mindre allergi hos mennesker der tager livet oppefra og ned, og at den blusser op hos mine nærmeste når de har modgang - så noget psykisk vil jeg antage det indeholder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-07 22:13

Da min søn begyndte at blive allergisk, påtalte lægerne også at der kunne være noget psyk i det, jeg fik ham så undersøgt på psyk afd på hospitalet som sagde at der ikke var nogen tegn på at det kunne være en af årsagerne for hans allergi.

Det sørgelige var så bare, at han blev mere og mere allergisk, og var meget indlagt, så til sidst blev det også psykisk. Han følte sig så unormal med alle de indlæggelser, og restriktioner med hensyn til maden, at det i den grad gik ham på.

Han er gud ske lov blevet rask af sin psykose og allergien er næsten til at holde nede, så vi må nyde det lige så længe det varer

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-12-07 22:18

Ja det er en kompliceret størrelse - godt din søn har det bedre.

Bortset fra det, så kender jeg en del der er blevet hjulpet af healing (reiki), det var måske en ide. Mange steder koster den slags ikke alverdens.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-12-07 08:09

Homøopati kunne være en mulighed. Har ikke selv afprøvet det på katteallergi, men på andet.
http://www.allergikompagniet.dk/dyreallergier.php?behandling=1
ER du sikker på at det er kattealergi?
http://www.med24.dk/hjemmetest/allergitest/imutest-husstovmide-1-stk-/product_info.php/cPath/44_402/products_id/1795

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 07-12-07 09:06

Jeg har høfeber om sommeren og får allergi når jeg er sammen med hunde og katte. Men nogle hunde og katte kan jeg godt tåle...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-07 11:38

Kapaya, sådan har jeg det også med katte, men det er ikke som sådan katten vi ikke kan tåle, men de skæl som alle dyr har, men hvor der åbenbart kan være forskel

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 07-12-07 13:57

Jeg har læst om et produkt der hedder PetalCleanse, som indkapsler de der allergener fra katten, så man godt skulle kunne tåle den...
Er der nogle der har prøvet dette produkt, og ved om det virker??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-07 14:05

Jeg har aldig hørt om de kapsler, og hvis de er så effektive, ville de da være at foretrække, frem for så mange andre piller og vacc.

Jeg talte med lægen vedr. allergi så sent som for 14 dage siden, så nej jeg tror det igen er et firma, der prøver at slå plat på andres helbred

mulberry.... mange allergikere tåler ikke humøpatipræparater, da der kan være pollen i

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 07-12-07 14:22

Der står på nettet at det der Petal Cleanse er veldokumenteret, og der ligger en evidence baseret artikel på nettet som fortæller om det. Og det har fået mange awards i USA og England står der... :S
Det kan de vel ikke skrive hvis ikke det passer...?

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 07-12-07 14:23

PS. Det er ikke kapsler, men en væske man smørrer på sin kat/hund og det der væske skulle så gå hen og indkapsle allergenerne.

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 07-12-07 14:25
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-07 14:32

Det ser da lovende ud, men jeg syntes godt der kunne havde stået noget om, hvorvidt dyrene ka' tåle at slikke det i sig, og en gang om ugen syntes jeg lyder af meget

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 07-12-07 14:37

"Harmless to pets, even when they groom themselves. Gentle enough for kittens."

Det står på denne hjemmeside: http://www.woofnwhiskers.co.uk/petal-cleansec-for-allergies-to-cats-p-917.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-07 15:17

Kapaya... du ku jo prøve det af, og så fortælle os andre om resultatet

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 07-12-07 16:48

Hehe, ja god ide...

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-12-07 21:35

Det er ganske enkelt, som knægten i denne (sande selvoplevede historie) fortæller.

Tid: Dec 1995. Sted: Markedet i Glenelg (South Australia). Jeg stod med en kasse stamtavle-løse siameserkillinger der var til salg. Det var naturligvis et stort trækplaster, for de er jo kære, sådan nogle små. Specielt en mor og hendes 6-årige søn vendte flere gange tilbage: "Oh please - can I have a pet once more" - må jeg lige kæle med dem igen. Moren fortalte dog at de ikke var købere. Manden derhjemme var allergisk overfor kattehår, men derfor undte man dog aligevel den lille den fornøjelse. En sidste gang kom han alene, og fortalte mens han kælede: "Mummy says, that when we get rid of daddy, we can have one".

Så simpel: Er der en person der har katteallerig, så skil dig af med ham/hende. Så er DET problem væk.

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 08-12-07 15:40

Hehe... det tror jeg ikke at kæresten blir glad for at høre...

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 12-12-07 08:46

Hvis det er kæresten, du tror du skal have børn med en gang med tiden. Så skil dig af med katten, og husk at læse de nyeste råd på allergi og astmaforeningens hjemmeside når du bliver gravid en gang. Der er en del fiif til hvordan man undgår at eksponere sit spædbarn for allergener.