/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Win Family 7
Fra : 20Kroner
Vist : 1839 gange
100 point
Dato : 03-12-07 14:26

Jeg har længe brugt WF 6 og har stort sest værettilfred. Nu har jeg opdateret til WF 7 - der jo langt om længe er blevet tilgængelig.
Meen jeg har et stort problem....Jeg kan ikke få mine billeder over i WF7.
Kan nogen hjælpe. Jeg har spurgt hos udbyderen....men ikke fået en forklaring jeg kan bruge til noget ssom helst!

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 03-12-07 16:42

Prøv at se på en tidligere besvarelse her i Kandu den 16/9-2007. Der er ? tidligere stillet og besvaret.
Se under WinFamily på Kandu.
Birdie

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 03-12-07 18:08

Hej Birdie
Tak for svaret........men jeg kan altså ikke finde spørgsmål og svar a 16/9-2007 nogen steder -
kan du lede mig lidt på vej?

Venlig hilse
2oKroner

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-07 19:46

Jeg kunne måske komme med henvisninger til andre og bedre slægtsforsknings programmer?
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-07 20:55

Helt enig med Svend.
Jeg bruger L....y

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 03-12-07 21:04

eller Family Tree Maker. Det mest anvendte i verden.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-07 11:13

Hvis de fra Winfam ikke vil eller kan hjælpe.
Så er det bare tak og farvel til dem.
Winfam taber goodwill på deres elendige service.

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 05-12-07 08:37

Tak for diverse svar på mit spørgsmål.
Jeg har nu fravalgt Win Family. Det er utroligt, at de har brugt så mange år på at udvikle version 7 - og så ikke kan give en vejledning om hvordan man får billederne med over i den nye version.

Venlig hilsen
20Kroner

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-07 09:52

Fornuftigt 20Kroner (hvorfor ikke Plovmand)

Uden at ville starte en "religions" krig...
De bedste to alternativer er nævnt ovenfor:
min nabo anvender FamilyTree Maker efter min anbefaling og er yderst tilfreds...
L...y er naturligvis Legacy, også et udmærket, tidssvarende slægts program med god support.

Der findes danske bruger grupper for begge, prøv at se/kontakte dem...
Jeg skal selv vælge et af dem når jeg snart går på pension, og er intereseret i dine vurderinger? Hilsen Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-07 10:22

DIS-Danmark præsenterer her en række programmer.
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Jeg bruger Legacy, de har god hjælp i forum.
http://legacydansk.com/forum/index.php
Man kan begynde med en gratis version og udvide
til DeLuxe for små penge, alt er på dansk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-12-07 12:02

Der var en norsk vurdering, hvor FTM var bedst og Legacy lige efter,
men den kan jeg ikke finde mer, og de fleste programmer udvikler sig jo hele tiden...
Undtagen de gamle danske: Brothers Keeper og tilsyneladende også WinFamily?

I stedet fandt jeg dette fra norsk DIS:
"
Disse programmene bør du unngå:

Familiearkiv (norsk)
Heredis (fransk/engelsk)
Win Family (norsk)
Disse programmene har alle alvorlige feil med hensyn på import/eksport av slektsinformasjon. Det betyr at du ikke får med deg all informasjon ut av programmet til et annet slektsprogram, dersom du ønsker det.
"
Altså også i Norge anbefaler man at fravælge WinFamily, Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-07 13:29

Citat
Altså også i Norge anbefaler man at fravælge WinFamily, Svend

Od det er norskejet.

Fra norsk sleksforum fandt jeg dette meningsudbytte.

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=210400

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 09-12-07 11:05

Er der nogen, der har erfaringer med Freeware-programmet Family Tree Builder?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-12-07 11:54

Nej men hvis det ikke er på dansk så glem det.
Slægtskabsbetegnelser o.l. ser tåbeligt ud på et andet sprog
i en dansk anetavle.

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 09-12-07 17:50

Tak for mange svar......

Jeg har købt FMT og fået alle mine data overført uden problemer, så det kører helt perfekt altsammen.....og der er fantastisk service bag....man får svar næsten inden man har spurgt....

Hvad angår Lecasy er den meget let at finde...bare gå ind på Google.
Jeg har prøvet den gratis version og det fungerer også godt, men skal man have det fulde udbytte
skal man have en opgradering...men den er nu ret billig.

venlig hilsen

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 10-12-07 14:08

Teil: Jeg er i gang med oversættelsen af Family Tree Builder... Så må vi jo se, om det er et reelt alternativ...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-07 18:12

God arbejdslyst gywerd.
Held med projektet.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 15-12-07 15:58

Indtastning i programmet går nemt... Programmet kan lave færdig slægtsbog med udgangspunkt i udvalgt person... Men... Oversættelsen tager mange timer... Så vi må se, hvornår jeg kan klarmelde...