/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
konfirmation
Fra : b2412
Vist : 8786 gange
20 point
Dato : 03-12-07 14:24

Mine børn vil gerne konfirmeres, men vi har ikke mulighed for atb holde en stor fest af familiemæssige grunde ( vi har stort set ingen familie), og vil derfor fejre dagen på en mere utradiotionel måde. Er der nogen ideer til en mere utraditionel/ anderledes måde at fejre dagen, f.eks en rejse? Ideer modtages med glæde.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 14:30

hej
Jeg står selv i samme situation.. Jeg har valgt at han selv må bestemme hvad han vil og han har bestemt at han vil spise på restaurant sammen med de få gæster der nu kommer og så vil han gerne have resten af pengene som gave..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 14:39

Resten af pengene.....dem som tjeneren gir tilbage??

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 03-12-07 14:43

weekendophold (eller længere) i et feriecenter a la Lalandia

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 15:51

Klumme.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 15:54

Nååååå

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 16:07

hvis nu knægten kun vil i pølsevogn.. LOL

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 16:30

Det bliver garanteret dyrere at bespise gæsterne ved en pølsevogn end på en restaurant

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 16:32

tror du??.. .. kan godt være.. han skal nu bare selv ha lov at bestemme næsten

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 16:37

Syntes jeg er helt i orden. Min den yngste valgte ikke at blive konfirmeret, og ville heller ikke holde fest, så han fik istedet pengene, det ville han nu helst. Han nægtede at stå og lyve for præsten, som han sagde. Og det må man jo acceptere

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 17:00

absolut.. flot valgt

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-12-07 17:03

Ja OK, men så har jeg et spørgsmål.

Hvis man vælger ikke at holde den store fest, og får pengene (eller en del) udbetalt i stedet for,
hvor mange penge er det så???

For mig, lyder det som om at der er et helt nøjagtigt beløb, det koster at holde en konfirmation.

Dette beløb, kunne jeg da godt tænke mig at vide hvad var, (det tror jeg også mange andre kunne).

MVH

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 17:10

Nej, det mener jeg nu ikke at det nødvendigvis er. Man har vel en ide' om, hvor meget man havde tænkt sig at spendere på en evt. fest. Hvor mange skulle have været med? hvor skulle det holdes? ude eller hjemme????

Vi skulle have holdt det hjemme, og selv lavet maden, så bare der ville beløbet jo være helt anderledes end hvis vi holdt det ude.

Vil på den anden side nok også mene, at der ikke er nogen ide' i at give en 13-14 årig 20,000,-kr, hvis det var større fest man havde tænkt på, men så giv barnet nogle nu, og sæt resten på en konto,til senere. De skal nok få brug for dem når de skal flytte hjemmefra

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 17:17

det kommer da så sandelig an på hvad man har at gøre godt med.. alle har jo ikke ens indtægt

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 17:21

Netop, jeg ville aldrig få råd til hverken stor fest, eller at give børnene mange penge.

Så det vil vel altid blive et spørgsmål om økonomi.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-12-07 17:49

frittemus:

Du skriver:
Citat
Min den yngste valgte ikke at blive konfirmeret, og ville heller ikke holde fest, så han fik istedet pengene

Bagefter skriver du:

Citat
jeg ville aldrig få råd til hverken stor fest, eller at give børnene mange penge.

Fint nok, men hvor mange penge snakker vi om????

Jeg har flere kommentare til dette, men ikke før vi får nogen beløb på.

MVH

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 17:55

Han fik kr. 6,000.-

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 17:59

Der er nok delte meninger om det med penge i stedet for fest, men jeg har den mening, at de unge selvfølgelig selv skal bestemme. Men de skal samtidig være klar over, at det har nogle konsekvenser, såsom at man ikke bare får festen vekslet til penge, som så udbetales kontant.

Man kan give en pengegave, som er større end oprindelig tiltænkt, men at sætte lighedstegn mellem prisen for fest og kontant udbetaling er helt gal. Konfirmationen er blevet ækelt kommercieliseret.

I øvrigt kan man sagtens holde en komsammen, uden nødvendigvis at skulle konfirmeres. Det er en god lejlighed til at se de familiemedlemmer, som man ikke ser til hverdag, og endelig......hvis vi skal se på "udbyttet", så skal de deltagende i denne komsammen ikke afholde sig fra at tage en opmærksomhed med.

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:06

Det har du fuldstændig ret i. Min søn ønskede bare ikke familie-sammenkomst.

Har da også været til nogle "non-konfirmations-fester", og havde selvfølgelig gave med.

Men du har ret i, at man ikke bare skal sætte lighedstegn mellem udgifter til fest og udbetaling til barnet. Kan blot bruges som lille rettesnor. ikk??

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:11

sætter ikke beløb på da konfirmationen først er i 2009.. opsparingen er bare sat i gang...

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:14

Nemlig Tilde. Man må vente og se, hvad man får skrabet sammen, og så er det det

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:15

ja netop.. tænk hvis mor her lige skulle bruge et nyt dress... LOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:16

Ja ja helt klart kan det bruges som rettesnor. Men jeg synes netop at de sociale er en væsentlig ting, som den unge vil være glad for senere. Jeg kender mange, som husker deres konfirmationsfest fra sjove episoder og at onkel dit og tante dat, som de ellers aldrig ser var der.

Men i øvrigt er prisen på konfirmationer vidt forskellige. Det afhænger meget af, hvilken "indtægtsgruppe" man tilhører. De fleste holder en konfirmation hvor niveauet spejles i forældernes indkomst. Det er ikke alle som f.eks. Riskjær Petersen, som uden at rødme ville holde festen for andres penge og samtidig stolt aflevere en bankbog på ½ mio. stjålne kr.

Hvis det er økonomisk muligt ville jeg koble gaven med en fælles rejse for inderkredsen... mor, far og søskende. Der er ikke noget så dejligt som at rejse og opleve med sine børn. Inden du får set dig om, er de så store, at de ikke gider rejse med dig LOOL

Men dette er selvfølgelig en meget subjektiv holdning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:17

Nyt dress Tilde.....vil det sige, at hvis du skal ha ny bikini, så blir du knaldet for stofmisbrug

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:18

vi er faktisk kommet lidt ud af tråden... det var noget utraditionelt der efterlyses...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:20

kommer sgu da an på størrelsen jeg køber...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:21

Jamen den skal da passe dig ik?? LOOL

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:22

er det nødvendigt??? alle dem der render rundt med trussen oppe i røveren kan da ikke klandres for stofmisbrug..?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:24

Okayyyy godt ord igen. Du er sgu ikke nem at drille

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:26

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:26

Det med rejse, er helt ok, hvis mor og far bor sammen.
Men mange er jo skilsmissebørn i dag, og det er altså lidt vanskeligt med mor og samlever, far og samlever, mormor og samlever osv......
Selvfølgelig har du også ret i onkel tante realationerne, og det kan jeg sagtens følge dig i. Det fungerer bare ikke i vores splittede familie, så derfor..

Og ja Tilde endnu engang er vi kommet langt fra tråden, men det er der jo ikke noget usædvanligt i

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:26

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:29

Citat
med mor og samlever, far og samlever, mormor og samlever osv.

Nej det kan jeg godt se, det kunne llers blive en fed rejse, hvor der sker lidt LOOL Men selvfølgelig skal hver "fest" skræddersyes til den enkelte familie

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:32

Ja det kunne blive en rigtig fed fest, med rigtig mange mennesker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 18:40

Ja og meninger LOOL

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:43

det var Klumme det begyndte..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:44

undskyld til b2412

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:45

Ikke mindst. Kunne være man skulle invitere dem alle til sammenskudsgilde engang.
Det ville sikkert blive en begivenhedsrig oplevelse.

Hvis jeg nu venter 5 år eller så, så kan det være at mine børn har fået flere børn, og forældrene er skilt og har nye partnere, så bliver vi endnu flere

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 03-12-07 18:46

man kunne jo gå ud og spise lidt godt og evt bowle.. måske actionpark eller lignende.. alt efter alder på de deltagende..

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 03-12-07 18:56

Hvis konfirmanten er indstillet på det, kunne man jo vente med at holde noget til sommer. Tivoli, Bakken, Jesperhus badeland.
(Ved ikke hvor i bor) Kommer jo også an på interesser.
Lej en hytte på en campingplads, og tag ud og fiske.
(skulle jeg have tænkt på da min ældste blev konfirmeret. øv)
Lalandia er vel også en mulighed.

Kommentar
Fra : stwigs

Dato : 03-12-07 19:30

Jeg valgte at rejse med min mor dengang, og det gjorde det hele mere personligt synes jeg. Så rejser er et godt valg..ned til de varme lande

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 17-01-08 11:08

det er nok federe for en ung konfirmand at komme ud at rejse i stedet for jesperhus eller lalandia. havde mine brødre fået lalandia som tilbud havde de rynket på næsen. men ok, det er nogle små mode-følg-strømmen-vær-sej-dyr hehe, så det kommer helt an på den enkelte

go fest

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-08 21:19

Hvem snakkes der med LOOL

Det lader til at b2412 er skredet og vil skrupskide jer et stykke. Dejligt Ikke??

Ses desværre for ofte