/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Støjgener fra et bageri
Fra : Terklotron
Vist : 1011 gange
20 point
Dato : 01-12-07 04:46

Hejsa.

Jeg bor til leje på et værelse i en bygning i KBH. Lejligheden var i tidernes morgen en herskabslejlighed, så plads var der nok af.
Lejligheden ejes nu af en mand, som lejer alle 9 værelser ud separat, hvor af det ene er mit.
Nu er problemet så, at på underetagen ligger der et bageri, som selvfølgelig bager deres brød, boller og kanelsnegle og andet lækkert guf, om natten (for det skal jo være friiiiiskt..., hvilket jeg har forståelse for).

Men nu ligger mit værelse bare DIREKTE ovenpå rummet i hvilket de udfører deres håndværk, og det afføder desværre en ordentlig røv-fuld larm.
Den er så generende, at hvis jeg IKKE falder i søvn før midnat, kan jeg godt glemme alt om søvn indtil 4-5 tiden, hvor de er færdige. TOTALT UHOLDBART for mig som studerende.

Hvad kan jeg gøre?
Hvad er mine muligheder, og fremgangsmåden??

Jeg har virkelig brug for råd. Gerne hurtigt. I skrivende stund (fre-nat kl 0445 hører jeg stadig bankelyde).

Venligst
Terkel Brix

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-12-07 06:24

Der er ikke meget jeg kan hjælpe dig med, for bageriet får du jo nok ikke lukket, og det lå der vel inden du flyttede ind.
Som jeg ser det, har du kun 2 muligheder--flytning eller tilvænning.
Jeg har selv sovet det meste af mit liv oven på buldrende dieselmotorer og det har aldrig generet mig. Jeg havde familie, hvis soveværelse lå 2-3 mtr. fra jernbanelinien, ganske vist ved indkørslen til stationen, så togene kørte ikke særligt stærkt, men de følte sig ikke videre generet, selv om hele huset bogstaveligt rystede. Nu ved jeg ikke hvor længe du har boet der, men det må være muligt at vænne sig til at sove på trods af støjen, ellers er der desværre nok ikke noget at gøre.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 06:34

Det er da osse irriterende, at de lige skulle bygge et bageri efter du flyttede ind. Havde bageriet bare været der før du flyttede ind, så kunne du have forudset evt. gener. Surt show

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 06:48

Køb et par "ørevarmere" eller propper......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 06:55

Det ligner til forveksling, omend i mindre målestok, problemet som køber en villa til 8 mio kr. på Dyrehavevej, og klager over støjen fra Bakken, som kun har ligget der i 400 år LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 07:01

Rettelse..."problemet som køber en villa til 8 mio kr." Der skal stå: "problemet med ægteparret som køber en villa til 8 mio kr."

Tror lige jeg tar en time til. Det går ikke så godt med vokabulariet. Det er ikke vågnet endnu

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-07 07:58

Så kan man spørge sig er det godkendt til beboelse resp erhverv.
Mankan jo have sine tvivl.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-12-07 08:43

Det ville nok ende med at du flytter, men det er nok svært at finde en lejlighed til den pris.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 08:45

Hvilken pris??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-07 08:49

Kan deg virkelig larme?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-07 09:17

Citat
deg

Forkert acsi kode
g = j

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-12-07 10:01

.
Citat
Hvilken pris??

Prisen må jo være sat efter at der er støj

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 11:06

Hvad får dig dog til at tro det.....

Der er sikkert "kunder" nok alligevel....

Kommentar
Fra : Terklotron

Dato : 04-12-07 14:33

Har tjekket lidt rundt på nettet nu, om hvad regler og love har at sige om mit problem.
Det lader til at støjniveauet om natten i den bygge kategori som hedder "erhverv/bolig" ligger på max 40dB, målt fra støjkilden.

Ved nogle hvor man kan få fat en dB-måler??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-12-07 15:27

Ja de er ofte i arbejdsmobiltelefoner. Kender du en som har en sådan,. så.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 20 point
Dato : 04-12-07 16:24

Citat
Ved nogle hvor man kan få fat en dB-måler??

Teknisk forvirring hos kommunen har en støjmåler.

Godkendelse af svar
Fra : Terklotron

Dato : 05-12-07 09:58

Tak for svaret Teil.
Det er fandme super!!
takker