/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Speedpost - Danmark
Fra : e.c
Vist : 1252 gange
100 point
Dato : 23-11-07 12:39

Jeg har bestilt og betalt en vare i Singapore og den er sendt med Speedpost.
Den blev selvfølgelig forsøgt afleveret samme dag som vi var taget på ferie.

Jeg kan ikke se hvem Speedpost arbejder sammen med i DK.
(jeg har prøvet at google)

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-07 12:45

DHL ?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-11-07 12:46

Citat
Speedpost

Er betegnelse for en ekstra hurtig postbefordring, der forsøgsvis er indført mellem det norske postvæsen og Danmark, Finland, Sverige og Storbritannien. Forsøget startede 1. Februar 1983 og postkontoret i Oslo Lufthavn benyttes som udvekslingskontor.

Kilde: Filatelistisk Illustreret Opslagsbog, Kyllings Filatek

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-07 12:50

Tak den prøver jeg lige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-07 12:52

Ring til DHL og hør om de har en pakke liggende.

Postillonen er også en mulighed.
http://www.postillonen.dk/

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 23-11-07 14:38

Tak for svaret Teil, du var den første med "svar"

DHL
Postillonen
Jetpost
og andre forsøg viste ikke nogen pakke.

Alle kan se at den er kommet ind til DK men ikke om den er røget retur.

Så næste punkt er at snakke med Singapore.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-07 14:52

Hvad med trackingnummer ?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-11-07 14:55

e.c
det er smadder ærgeligt at man ikke er hjemme når man skal modtage pakker fra udlandet det har vi også prøvet, men vi fik heldigvis fat i den , den lå på en fragtcentral hvor vi selv skulle hente den. så det har vi lært af .........nemlig at hvis vi bestiller noget i udlandet og det kan konflikte med vi ikke er hjemme så skriver vi en seddel til posten at den skal afleveres hos naboen eller også skriver vi naboen adresse på når vi bestiller.''

prøv at ringe til nærmeste fragtcentral og hør om pakken ligger der.

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-07 16:23

Jeg har prøvet at tracke den pakke og tilsyneladende er den ankommet til DK (har været i hvertfald)
Der er også to tidspunkter som tilsynelande er afleveringstider ......... og der var vi lige taget på ferie i Jylland samme dag.
Problemet er at jeg ikke kan se hvor den bliver af i DK

Jeg har trackingnummer og har også været inde på speedpost som håndterer pakken fra Singapore.

Det er bare to harddiskrammer til mine Compaq værdi = næsten ingenting.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-07 16:39

OK
Vi har en lignende erfaring. En pakke fra Sverige til Polen.
Vi kunne følge pakken til den svenske grænse og så ud
i intet. Polen er vidst et u-land, hestevognene har ikke
stregkodelæser eller sådan noget.