/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Mount en .iso fil fra Ubuntu?
Fra : Sygate
Vist : 787 gange
500 point
Dato : 22-11-07 13:52

Hejsa !

jeg har downloadet Mandriva.
Den ligger på mit skrivebord i Ubuntu 7.10 og er en .iso fil.

Jeg har prøvet at mounte med Gmount, men jeg kan ikke finde mit cd rom drev.
Jeg får 4 muligheder. Floppy0, Floppy og Cd rom og Cd rom et eller andet.
Når jeg mounter på dem, lægger de sig på skrivebordet.

Hvad kan jeg gøre?

Er der en der har en udførlig guide?

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-11-07 14:01

Hej Sygate

her er en fuld guide til installtion og vilke programmer du kan bruge til at køre "cd'en" i.

Mvh Octon

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-11-07 14:01

Hehe ups og her er linket så:

http://www.mandrivafaq.dk/modules/news/

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 22-11-07 14:31

Hmm.. jeg har ellers allerede Mandriva liggende på mit skrivebord som en .iso fil.

Så jeg skal bare have brændt det over på en CD.

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 500 point
Dato : 22-11-07 16:08

Du skal ikke bruge gmount vis du skal brænde, gmount vikrer som et optisk drev en slags cd afspiller som bare ligger på din computer istedet for du har en cd.

Vis du har nero kan du gøre dette, det virker næsten sådan i de fleste brænder programmer, nero fås også i linux udgave, men det her giver dig et overblik over hvordan du gør.

Start Nero op, luk evt. wizards der nu kommer op.

Gå ind i File - Burn Image og find dit ISO på disken og brænd løs..

Dette burde virke med alle nyere udgaver af NERO, hvis din udgave ikke kan, så kig på denne side:

http://www.fireburner.com/

Fireburner er i stand til at brænde de fleste kendte image-typer..

hvis dette ikke lykkedes, så kan du som en sidste ting prøve at hente Deamon-tools:

http://www.daemon-tools.org/main.htm

Mounte dit image som en CD med ovenstående, og så foretage en CD -> CD kopi med Nero..

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 22-11-07 16:26

Perfekt.. lige hvad jeg manglede

Mange tak..

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 22-11-07 21:48

hmmm... jeg skulle slet ikke bruge noget program.

Højreklikkede bare og valgte "Brænd til CD".

Nu har jeg så installeret Mandriva og det kører meget bedre end Ubuntu 7.10.

Youtube og alt andet virker perfekt.