/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Skærmopløsning skifter V/start
Fra : Sygate
Vist : 517 gange
300 point
Dato : 21-11-07 20:43

Det er mærkeligtat min skærmopløsning altid er ændret til 1600 x 1200 og 50hz hver gang jeg tænder min computer.
Jeg skal hver gang ind og sætte den tilbage til 1024 x 1280 og 54 hz.

Jeg har en root bruger og en Martinus bruger.
Har slettet Martinus brugeren flere gange. Den bliver ved med at komme igen.
Root brugeren kan jeg af goe grunde ikke slette.

Jeg fornemmer der er en sammenhæng.

Nogen der har oplevet det samme?

Jeg bruger Ubuntu 7.10

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 21-11-07 21:58

Det er en kendt problem med ubuntu 7.xx - du skal skifte den ud med burundi 3.20. Det vil afhjælpe dit problem.

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 300 point
Dato : 22-11-07 10:29

Det her er de kendte fejl i 7.x.x

Så vis du skal have løst dette problem bliver du nød til at vente på update, eller skifte.

Skærmopløsningen har det med at ændre sig sådan helt af sig selv.

Kanterne på vinduerne skifter også som det passer dem bedst. Snart det ene tema og snart det andet.

Højre halvdel af bollen over å'et mangler endnu.

Nvidia driveren ved vist ikke helt hvad den vil. Grafikken mangler i alle tilfælde lidt i at nå op på samme niveau som i Feisty.

Boottiden er for lang. 90 sekunder.

Compiz-Fusion tager godt af hastigheden og giver et system, som er mærkbart sløvere end Feisty.
De gule noter på skrivebordet forsvinder når der klikkes på noget andet på skrivebordet. Det er dog næppe en fejl, da det samme gjorde sig gældende i både Edgy og Feisty.

OpenOffice åbner underligt. De øverste to værktøjslinjer åbner oven i hinanden for derefter at falde ind på de rigtige pladser.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 22-11-07 13:47

Tak for hjælpen begge to.

Mandriva bliver det.