/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Min far sidder alene juleaften
Fra : Lindaha
Vist : 1116 gange
20 point
Dato : 20-11-07 18:04

Mine forældre er blevet skilt for 5 år siden. Min mor har fundet sig en ny mand men min far har ikke fundet sig en dame.

Nu skal jeg holde jul sammen med min kærestes familie i år og da kommer min far til at sidde alene.

Skal jeg have dårlig samvittighed over det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-07 18:08

Nej det er jo ikke dig der har ladet sig skille

Men - er der ikke mulighed for at din far måske kan komme med til din kærestes familie ? (blot et forslag)

I og med du skrive som du gør går jeg ikke ud fra at din far er så gammel at du overhovedet skal bekymre dig - han skal såmænd nok klare sig

(forældre tænker anderledes end deres børn tror)

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 20-11-07 18:21

Han har vel selv udtalt sig om hvad han selv vil?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-07 18:26

Nej, du skal ikke have dårlig samvittighed.

Jeg kan da godt forstå at du tænker som du gør, men det livets gang, at du nu skal prøve at holde jul sammen med kærestens familie.

Din far, har måske allerede planer du ikke kender til??, måske han tager ud at rejse, eller finder sammen med ande enlige??

Accepteret svar
Fra : chicapigen

Modtaget 30 point
Dato : 20-11-07 18:33

nej du skal ikke have dårlig samvittighed, min svigerfar skal også sidde alene juleaften. vi har tilbudt ham at tage ham med til min familie men han siger at han gerne vil være sig selv , så vi kører ned med mad og ris a la mande til ham + mandelgave , og ønsker ham god jul.

venlig hilsen chicapigen

miritdk>>> det er nemlig rigtigt at vi børn sommetider bekymrer os for meget

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 20-11-07 18:35

Det er i første og sidste ende ikke dig der skal løse hans evt. problem.
Når det er sagt, så kan du vælge at tage fat i din far og spørge ham hvordan han oplever det. For du synes det er lidt svært at "svigte" ham.

Det er altid lettest at være ærlig.
Nyd din jul med din kæreste!!!!!!

KH Mette

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-11-07 18:43

det er vel ikke dit problem, men på den anden side så er han jo din far, og juleaften er nok den værste af alle aftenenr at sidde alene. jeg ville måske nok forsøge at få ham med, men hvis det ikke kan lade sig gøre må du vel tage en snak med ham.
er du enebarn, eller er der en anden der kan tage sig af ham. ellers findes der flere forskellig foreninger og institutioner der holder jul for enlige.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-07 19:00

Hvis han ellers klarer sig selv - så behøver du ikke at have dårlig samvittighed.
Måske vil han helst være sig selv............. som han vel er til hverdag.
Du kan måske lige smutte forbi, måske dagen før, hvis der ikke er for langt, med en lille opmærksomhed.

Det er dit liv der starter nu, og det skal ikke leves på en slags dårlig samvittighed.

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 20-11-07 19:05

Tak for svaret chicapigen.

Jeg bor 170 km fra ham, men tror vi tager ned til ham d. 23. laver noget risalamande og hygger os der....

tak for svar :)

Lindaha

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 20-11-07 19:08

god ide med at tage ned til ham, så bliver han ikke snydt og du kommer af med din " dårlige" samvittighed ( som du selvfølgelig ikke skal ha ) og så får i alligevel sagt god jul i godt selskab

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-11-07 19:10

Julen betyder ikke noget for vokse mænd.Julen er for børn.Din far sidder nok ikke og græder for at han er alene julaften.
alimak

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-11-07 16:48

Der er ingen der har godt af at sidde alene overhovedet.. Julen gør det ikke bedre
Sludder at Julen ikke betyder noget for voksne mænd !
Heldigt at der nu er mange restauranter & barer der har åbent !

Linda - Det er det helt rigtige valg !! - god tur

Mvh - Voksen mand