/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Mozilla. Links og faner
Fra : Sygate
Vist : 564 gange
400 point
Dato : 18-11-07 21:52

2 ting.

Jeg har en mappe liggende på skrivebordet me en masse links til læseværdige sites.
Når jeg åbner dem, så åbner de op i et vindue jeg allerede har åbnet. F.eks hvis jeg hører dr.dk netradio, så åbner linket inde i det vindue.
Huske samme problem fra IE, men hvordan fikser jeg det?
(Ubuntu 7.10)

En anden ting. Hvorfor er der ikke faner i Mozilla? er det fordi jeg ikke har den nyeste version?
Jeg husker det som om en ven engang klikkede et eller andet sted så der åbnede en ny tom fane?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 410 point
Dato : 18-11-07 22:04

I FireFox er det her:
Rediger > præferencer > faneblade > her kan du vælge hvordan faneblade skal bruges.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 22:07

I bogmærker kan du lave det (kan ikke huske hvordan) så der kan vælges et antal faneblade med tilhørende indhold ved klik på et enkelt bog mærke.
Faneblade er kørende programmer som også opdateres og defor kan sænke hastigheden i browseren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-07 22:07

Jeg går ud fra at det er Firefox du mener ? Og der er faner i browseren, de vises bare ikke, hvis ikke du benytter dem, du skal klikke på Rediger hedder det ikke Edit på din engelske ? klik nederst på Indstillinger under fanebladet Faner(Tabs) kan du vælge om et nyt link skal åbne i et nyt vindue eller i en ny fane, du kan også vælge at faner altid skal vises, der er slet ingen grund til at være skuffet over Firefox du skal bare lære den at kende, min åbner en ny fane hver gang jeg klikker på et link fra Kandu i post programmet Thunderbird som ligner Outlook Express en hel del, så jeg kan nemt have 30-40 faner åbne på en gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-07 22:12

Det hedder simpelhen Åben i faneblade e.c og muligheden er nederst i hver mappe, den mappe på skrivebordet, den kan du kopiere ind i OpenOffice og gemme som html, sæt den som din startside i Firefox, den vil så være første fane og når du klikker på et af linkene åbner en ny fane, smart ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 22:23

Jeg kører lidt anderledes..........nemlig gmail i firefox eller gmail i OE XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-07 22:27

Kan du hente GMail i Thunderbird e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 22:34

Du kan hente gmail i alle mailprogrammer. Sikkert også i Thunderbird.
Men jeg bruger www.google.dk og åbner min mail der.
Jeg har også en masse mapper, så det hele kan tilgås på rejser.
Samtidig har jeg andre mails som videresendes til gmail.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-07 22:36

Jeg får kulde gysninger når jeg hører eller ser ordet Google

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-07 22:42
Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 18-11-07 22:50

Hehe.. så er det os 3 igen igen

Takker for hjælpen. Nu fik jeg både det med fanerne og det med at åbne link i nyt vindue til at virke.. dejligt.

I får begge point igen.

Kommentar
Fra : e.c