/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Ændrede afrejsetidspunkter hos
Fra : heddagabler
Vist : 493 gange
20 point
Dato : 18-11-07 12:40

I går fik vi et køligtbrev fra et rejseburequ om, at de fly afgangstider vi havde kalkuleret hele vores skole og arbejdstider udfra - mhp. på afrejse - er ændret med 5 timer tidligere end annonceret.

Det betyder et barn der må gå glip af et julearrangemet og to voksne der må betale for 1 dags ekstra tabt atbejdsfortjeneste.

Nu vil jeg meget gerne høre om der kan gøres noget ved dette - kan vi forlange et nedslag i prisen (rejsen er forlængst betalt) el. en opgradering af vores hotel el. noget helt tredje?

Mvh Hedda Gabler

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-11-07 12:47

Prøv da lige at kontakte http://www.rejseankenaevnet.dk/

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 30 point
Dato : 18-11-07 12:48

Ankenævnet er et godkendt ankenævn oprettet af Forbrugerrådet, Danmarks Rejsebureau Forening og Foreningen af Rejsearrangører i Danmark.

Det kan du klage over
For at få en sag optaget i Rejseankenævnet, skal følgende være opfyldt:
Rejsen skal være

en "pakkerejse" - dvs. være sammensat af to ydelser (transport, indkvartering eller anden turistmæssig ydelse som f.eks. biludlejning, tur, fest e.l.),

eller

en transportydelse (fly, bil, tog, bus mm) fra Danmark til udlandet.

eller

en indkvartering i udlandet (hotelophold, leje af campingvogn/mobilhome eller leje af sommerhus). Gælder kun hvis indkvarteringsydelsen udbydes af rejsearrangør, der er registreret i Rejsegarantifonden.

Gebyr
Ankenævnet opkræver et gebyr på 275 kr. Gebyret tilbagebetales, såfremt klageren får helt eller delvis medhold i klagen, eller hvis sagen afvises eller afsluttes forligsmæssigt i sekretariatet.

Læs mere:
Rejseankenævnets hjemmeside

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-07 13:08

Du skal da i første omgang kontakte rejsebureauet.

Det kan da godt være, de giver nedslag i prisen.

På nuværende tidspunkt kan du ikke klage til Rejseankenævnet, med mindre du har talt med rejsebureauet og fået afslag.

Ring nu til bureauet først.

Godkendelse af svar
Fra : heddagabler

Dato : 18-11-07 13:16

Tak for svaret - desværre skriver rejseselskabet ikke noget om ændring af afrejsetidspunkter i deres betingelser, men kun at man har krav på erstatning, hvis rejsen aflyses. Men jeg har kontakter både rejseselskabet samt rejseankenævn.

Hej igen

Kommentar
Fra : heddagabler

Dato : 18-11-07 13:17

Hov - jeg har ikke blacklistet nogen, pludselig står en svarer angivet som bæacklistet!! Åh hvor er det af og til vanskeligt med disse sider her...er det for at undgå svindel? Ja, det er det vel. Men jeg ar altså ikke blacklistet nogen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-07 13:24

Du ringer først til rejsebureauet.

Jeg tror ikke, du har blacklistet nogen, men har muligheden for det. Blacklistefunktionen kan du se ved alle indlæg i denne tråd.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 18-11-07 13:34

Håber du får noget ud af klagen, i øvrigt velkommen på Kandu og god weekend...

iah

Kommentar
Fra : heddagabler

Dato : 18-11-07 17:32

Tak for velkomst

Jeg har lige fået 2 mails hvor det olyses at nogen har købt mine svar, ja nu er forvirringen da total:)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-07 17:42

Så har du sikkert fået en 3. mail om, at dit "spørgsmål" er blevet købt.

Læs http://www.kandu.dk/faq.aspx

Kommentar
Fra : heddagabler

Dato : 19-11-07 11:58

Jeg vil gerne følge op på mit indlæg. Min mand og jeg har i huj og hast besluttet at flekse ekstra timer ind på vores arbejdspladser (dette er stressende og medfører gener for os) da rejseselskabet - TYRKIETEKSPERTEN - ville ikke yde kompensation på nogen måde andet end evt., at se på tabt arbejdsfortjeneste efterhjemvendt rejse.

Rejeselskabet fastholder, at de har holdt sig inden for de juridiske regler, men er sådan set ikke særligt interesseret i de gener det ændrede afrejsetidspunkt medfører. De beklager - bevares - men det er sandelig også alt.

Vores datter, der går på Den Kongelige Balletskole, 'misser' en vigtig optræden (som hun skulle have medvirket i). Det medfører da noget postyr og bøvl vi gerne havde været foruden!

Alt i alt vil vi ikke igenhandle hos dette selskab. Ved skæve (uge) afgange er afrejsetidspunktet for os alfa og omega - vi bor på Fyn og må altid i forvejen påregne yderligere rejsetid og inkludere risiko for forsinkelser.

Vi er meget skuffede over rejseselskabets håndtering af det ændrede afrejsetidspunkt. Andre selskaber yder prompte kompensation inden selv den mest "vanskelige" kunde kan nå at tænke på at klage.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-11-07 12:15

Det er et dårligt rejseselskab.
Om du kan forlange erstatning, afhænger af om det er deres skyld.

Hvis det skyldes et flyselskab, som har aflyst en flyvning er det ikke rejseselskabets skyld.

Men hvis de bare har ændret jer fordi , de kunne gøre det billigere på den måde, har i krav på erstatning.

I øvrigt ville jeg aldrig bruge det selskab, som er gået ned flere gange. det kan være de har måttet flytte jer til et andet flyselskab,simpelthen fordi de skylder det oprindelige for mange penge,og de derfor ikke mere vil flyve for dem.
Der er en risiko for at i aldrig kommer afsted med det selskab.

Kommentar
Fra : heddagabler

Dato : 19-11-07 14:43

Du godeste! det var sandelig godt du fortalte mig det - ingen tvivl om at vi bliver nødt til at kontakte rejseankenævnet nu.