/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Ubuntu hjælp !!!!!!!!
Fra : Sygate
Vist : 654 gange
500 point
Dato : 17-11-07 19:41

Ehhh..

Jeg har taget det store sprin og har fjernet Windows fra min computer og har installeret Linux.

Jeg er helt lost her.

Kom til at slette den ene bjælke. Der var linket til mozilla firefox. Så nu er jeg kommet på nettet igen via et link i hjælpemenuen, som først bragte mig til Ubuntus hjemmeside.

Hvordan får jeg lagt et nyt Mozilla link ned på bjælken eller på selve skrivebordet?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 510 point
Dato : 17-11-07 19:52

www.mozilla.org
Helt til venstre oppe på adresselinien tager du det lille ikon {} http://www.mozilla.org/
og trækker det ud på skrive bordet.

I ubuntu kommer der så en globus med tekst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 20:01

Hvis jeg forstår spørgsmålet, så kan du finde Firefox under Programmer - Internet, der højre klikker du på Firefox, og klik på Tilføj panel, er det det du efterlyser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 20:05

Eller er det hele panelet (værktøjslinjen) du har fjernet ? Jeg starte lige Ubuntu maskinen så vi snakker samme sprog vi ses efter en genstarts tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 20:14

Så er jeg her igen, Firefox i Ubuntu Gutsy Gibbon, fortæl nu hvad der er sket for dig

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-07 20:17

Hej ovn..

Jeg har nu en globus på skrivebordet..
Hvordan fik jeg bjælken tilbage?

jeg har prøvet at klikke på firefox symbolet helt oppe i venstre hjørne.
Der stod ikke noget om add panel?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-07 20:17

Beklager ventetiden, jeg måtte lige genstarte hele maskinen..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 20:19

Hvis ovn ikke får dig på plads, så er mit forslag:

Da du ikke er kommet ret langt ind i ubuntu 7.10 vil jeg foreslå at du lige kører den installation igen og vælger brug hele harddisken.
Husk lige F2 under opstart, så du får dansk med det samme.
Og dit netstik bør sidde i maskinen under boot.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 20:21

Citat
Hvordan fik jeg bjælken tilbage?
eller hvordan får jeg bjælken tilbage ?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-07 20:23

Hej e.c.

Ja jeg lavede lige et image af min windows og gemte den på min eksterne harddisk.

Så jeg har allerede brugt hele harddisken til Ubuntu.

P.s. I får begge for point for jeres gode hjælp her

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 20:23

I FireFox > vis > værktøjslinier > navigation og bogmærkelinie skal der være hak i.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-07 20:26

Ja FÅR bjælken tilbage

Indtil videre har jeg kun fået en globus på skrivebordet.

jeg kan slet ikke finde system eller noget som helst andet.

Det eneste jeg har er et panel i bunden med "show desktop" og skift mellem workspace.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 20:26

Jammen jeg ville lige installere igen så den er frisk fra start.........du skal jo også lige gemme et imaget af ubuntu (det er ikke nødvendigt med swap som bare er låneplads)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 20:28

prøv F11

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 20:29

Har du nogen bjælker på skrivbordet ? Hvis du har, så højreklik på en af panelerne (bjælkerne) og klik på Nyt panel, se så hvor det nye panel er placeret, den kan være foroven, forneden, til venstre eller til højre, højre klik på det nye panel, klik på Indstilling, under Orientering vælger du hvor du vil have den, nedenunder kan du vælge størrelse, hvis du hæver tallet, bliver ikonerne større, nu kan du så tilføje genveje til panelet, browser og andre programmer, ved at klikke på +Tilføj til panel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 20:32

Prøv at gøre som jeg skriver på dit nederste panel, jeg er fraværende en lille times tid fra nu, hvis ikke det lykkes for dig, så skriv så udførlig som mulig hvad der er problemet, jeg vender frygtelig tilbage

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-07 20:35

Ahaaa... så er jeg med..
Der var noget der hed Add to panels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 21:21

Har du ikke en dansk Ubuntu hos mig hedder det Tilføj til panel du er sikker på at du ikke har skjult panelet ? Prøv at køre musemarkøren hen hvor du plejer at have dit panel, hvis den kommer frem, så grib den og højre klik, under indstillinger fjerner du markering i Skjul automatisk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 21:29

O.V.N. - Det er derfor bl.a. at jeg vil foreslå Sygate at nyinstallere - for at få den Danske helt ind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 21:36

Den vigtigste Add to panels er den med Ubuntulogo og som hedder Menulinje, når du har den er resten bare sjov og narrestreger du kan flytte rundt med de genveje du har i panelet, indtil du har din person lige indstilling, først skal du lige låse dem op, derefter kan du højre klikke op klikke på Flyt, som du kan se, har jeg mange genveje på mit øverste panel: http://peecee.dk/?id=79322 forneden kan du se at jeg har 4 skriveborde, det var den fjerde og tomme jeg tog billede af

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 21:40

Det panel kan jo flyttes rund med "den sammenfoldede hånd" som vise ved berøring af panelet.
Måske har du flytten ned under den nederste panel.

Eller simpelthen slettet panelet.

Sådan laver du et nyt:
Ned på nederste panel eller bare oppe i toppen > højreklik og vælg nyt panel
h-klik på det nye panel > tilføj til panel > se så om ikke de 3 vigtige er der.
dine panelikoner føres op med venstre mustast

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 21:50

ovn - dit samba-link til de andre computere virker ikke.

Hvad er alt det andet du har liggende. fortæl fortæl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 21:57

Hva for noget samba hula hula virker ikke

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-07 22:11

Tak jeg fandt menubaren igen.
Jeg lavede bare autoadjust på min skærm så kom det hele igen

Jeg beholder den bare på Engelsk indtil videre.

Jeg takker mange gange for hjælpen.

e.c. får lige point først. Bagefter laver jeg en ny tråd til o.v.n

Men jeg må sige at jeg er imponeret. Tror dog at jeg laver en virtuel Windows inde i linux.
hmm.. det tænker jeg lige over. Men hvor er det godt med noget nyt. Jeg er meget imponeret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-07 22:18

Godt du fik det til at virke igen god rest weekend

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 17-11-07 22:27

Tak for hjælpen og god weekend.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-11-07 22:35

Endnu en ubuntu-bruger