/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min Hun-kat strinter/tisser
Fra : OnkelJoachim
Vist : 2376 gange
40 point
Dato : 14-11-07 18:52

Hej.
Vi har en hun kat boende i vores lejlighed, katten har ikke mulighed for at gå udenfor, så den benytter sin kattebakke.

Den har længe strintet/tisset i bestemte hjørner, som er ved at gå os meget på.
Det hele startede med at den lavede afmærkninger imens den var "katgal" (på størelse med en 5'er)
Men selvom den ikke er i løbetid mere laver den stadig afmærkninger, afmærkningerne er dog blevet væsentlig større, og det bliver ved selvom vi konstant vasker med rodalon.

Hvad kan vi gøre, da det er meget irreterende.
(katten er ikke sterilliseret, og har aldrig fået p-piller)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 14-11-07 19:06

Få den til dyrlæge og få i første omgang tjekket om den evt. har blærebetændelse......og benyt lejligheden til at få den steriliseret.

For hvis katten ikke fejler noget, er det mest sandsynligt , at det er hormonforstyrrelser der er skyld i det, fordi katten ikke bliver parret, men kommer i løbetid med mellemrum.

Til sidst kan det gå sådan, at katten kommer i løbetid hver 14. dag, og den bliver mere og mere "skør" og frustreret af det.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 14-11-07 20:10

Sådan har det nemlig været hele sommeren, det har nemlig heletiden været plannen at den skulle parres, men da den så endilig skulle, stoppede den helt med at blive katgal.

Kommentar
Fra : dyhr2

Dato : 14-11-07 21:49

vi havde en kat som gjorde det bevist og det var fordi den var blevet fjernet fra sin mor for tideligt (moren var død i trafikken ). Vi havde den ved læge og gjorde ALt for at stoppe, men der var ikke noget at gøre så nu er vi kommet af med den.

hvis det bare er sådan at den "drypper" lidt er det nok blærebetændelse ?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 15-11-07 08:10

Det er dyreplageri at have usteriliserede og ikke kastrede katte, når de ikke kan få lov til at leve det ud.
Det er det der er problemet hèr.
DERFOR få den steriliseret!
Hvis den ikke er så begejstret med at komme til dyrlæge, kan du hjælpe den lidt med med noget felliway spray i dens transportkass.
Og husk at efter operationen at holde den varm og at når du kommer hjem med den, ER DEN SIKKERT STADIG PÅVIRKET AF NARKOSe. dERFOR SKAL DEN PLACERES ET STED SÅ DEN IKKE KAN FALDE NED FRA NOGET OG TILBYDES NOGET AT DRIKKE, DA DE OFTE ER MEGET TØRSTIG BAGEFTER. Plus igen holdes varm.
Det var ikke for at tale højt at jeg skrev med stort, bare en fejl.

Kommentar
Fra : misser56

Dato : 21-11-07 18:33

det er ikke rart at have en kat der tisser alle vegne,jeg havde en jeg fik som voksen den var ikke steriliseret så da jeg fik gjort blev det meget bedre,men det er rigtigt det kan også være blære betendelse ,katte er meget selvstendige der kan også være noget den er utilfreds over så kan de også finde på unoder.

Godkendelse af svar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 26-01-08 15:59

Tak for svaret dova.