/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
eMac G4 ..
Fra : CrystalQ
Vist : 610 gange
100 point
Dato : 11-11-07 12:56

Kan man selv skille en eMac ad, så man kan rense og evt. skifte "ventilatoren" ( ved ikke hvad den hedder!!) som sidder bagpå ?
Der ligger meget støv/skidt mellem rillerne kan jeg se, og tænker om det kan være grunden til at den er begyndt at "fryse" ???
Har hørt at det ofte kan være et problem på en pc ....

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 11-11-07 14:30

Det kan man godt jeg bruge en luft compressor (ikke for voldsom pust) uden dørs og det hjælper.
En gang am år pleje jeg at gøre det.(for undgå problemer med PC. er.
pømske

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-07 21:37

Det er ikke nogen god idé at forsøge at adskille en eMac, uden særlig ekspertise. Den er ikke, som traditionelle PCere, bygget til at blive serviceret indvendigt af brugeren. Det er kun hukommelses udvidelsen, back-up batteriet og det trådløse netværkskort der uden videre kan serviceres (udskiftes) af brugeren.
Hvis ventilatoren ikke virker bør du overlade det til et autoriseret værksted at udskifte den.
Du kan evt. selv kontrollere om ventilatoren virker korrekt ved at installere "iStat Sensor", en gratis widget fra iSlayer som overvåger temperatur og ventilator hastighed. Du kan hente "iStat Sensor" her:
http://islayer.com/index.php?op=item&id=50

Kommentar
Fra : CrystalQ

Dato : 14-11-07 19:57

Tak for svaret UlrikB .... problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af at instalerer det - downloade det ja, men få det til at virke nej !!! Aner ikke hvad jeg skal gøre ved det, når det er downloadet ...
Shit jeg er træt af at jeg har en mac .....

Godkendelse af svar
Fra : CrystalQ

Dato : 14-11-07 20:40

Tror nu heller ikke umiddelbart det er det der er problemet ...
Pokkers der ikke er så mange mac brugere,- det er langt lettere at få hjælp til en pc .
Men tak for din tålmodighed