/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Moms på forsikring / vægtafgif
Fra : scheidelin01
Vist : 12710 gange
100 point
Dato : 06-11-07 19:54

Er der fuldt momsfradrag på firmabilforsikring?
Vægtafgiften er vel det samme som andre afgifter = ingen moms.

MVH
J

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 06-11-07 20:08

Hej

Der er ikke moms på vægtafgift og der er heller ikke moms på forsikringer.

Du må kun fratrække moms, hvis det tydeligt står på regningen at den er med moms.

Eneste undtagelse er hvis den er under kr. 750,00 og du er helt sikker på at sælgeren er momsregistreret, f.eks. hvis det lokale supermarked ikke skriver momsdata på bonen.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : scheidelin01

Dato : 06-11-07 20:13

TAK :)
Hvad med Broafgift. Der står moms på regningen?

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 110 point
Dato : 06-11-07 20:21

Hej

Broafgift er et kapitel for sig - og der mangler logik.

Moms på Øresundsforbindelsen kan fratrækkes på alle biltyper.

Moms på Storebæltsforbindelsen kan kun fratrækkes for køretøjet på gule plader.

Hovedreglen er ellers at man ikke kan fratrække moms af drift på biler på hvide plader, men på Øresund er der altså en undtagelse.

Hilsen

Leo Lund

Godkendelse af svar
Fra : scheidelin01

Dato : 06-11-07 20:25

Tak for svaret Leo.pedersen.

Yderst professionel besvarelse!

Mangler du en kunde?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-11-07 20:28

Yderligere krav til sælgeren med de der 'under 750 kr' fakturaer: Sælger skal overvejende sælge til private"

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 06-11-07 20:30

Hej

Jeg har "næsten" fyldt op med kunder - og har lukket for "små" kunder som kun har brug for hjælp kvartalsvis eller halvårsvis, idet jeg kan nå de kunder jeg har nu, men flere vil give for stor spidsbelastning.

Så jeg har plads til lidt flere kunder som har brug for hjælp mindst en gang pr. måned (så det bliver mere jævnt).

Jeg har kontor i Fredericia, så hvis du har brug for hjælp, så kontakt mig.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvevsbogforing.dk

Kommentar
Fra : scheidelin01

Dato : 06-11-07 20:48

Nej tak da jeg har. Men vil anbefale dig fremover. Er lige flyttet fra Fredericia.