/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL og Hjemme netværk
Fra : mikael_thomsen
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 19-09-01 12:31

Jeg har en Adsl forbindelse med 4 dynamiske iper jeg har 4 maskiner der bruger internettet ,forbindelsen er forbundet med en switch og internettet køre perfekt også når alle 4 er på samme tid.
jeg har et problem med hjemmenetværket det er faktisk ikke eksisterne det vil simpelhen ikke virke er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg løser mit problem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-09-01 12:44

Har du installeret installeret klientprogram til Windows netværk? Har du lavet fil- & udskriftsdeling? Har du sørget for at dine diske er delte?

Ole P. Bielefeldt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-01 12:06

It seems mikael_thomsen wrote:
>jeg har et problem med hjemmenetværket det er faktisk ikke eksisterne
>det vil simpelhen ikke virke er der nogle der har nogle gode råd til
>hvordan jeg løser mit problem.

Det lyder mere som et netværksproblem end et xDSL-problem.

Prøv at samle nogle flere oplysninger om dit netværk (udstyr,
IP-adresser, mm.) og hør ad, om nogen i dk.edb.netvaerk kan
hjælpe dig.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Kommentar
Fra : mikael_thomsen

Dato : 19-09-01 17:12

ja jeg har installert klient program,fildeling,delt disk
alle computerne er der når jeg pinger dem og jeg kan søge dem og finde dem men ikonerne er ikke tilstede hvis jeg går ind i hele netværket,og skal jeg hente noget fra en af dem tager det en evighed
og det er jo nok fordi at det er over internettet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-01 16:04

Du skal slå fil- og udskriftsdeling til samt klientprogram til
microsoft-netværk. Desuden skal Du enable deling af de drev, Du vil se
på de andre computere. Tryk på Min Computer, højreclick på et drev og
vælg deling. Dette er opskriften til Win98. Bruger Du Win2000 skal Du
endvidere enable guest accounten.

Dine computere bliver lidt mere usikre, når drev er shared. Test
adgangen udefra på http://www.firewall-net.com/en/link/link_test.htm.
grc.com virker som en god test.

On Wed, 19 Sep 2001 10:30:52 GMT, "mikael_thomsen"
<mikael_thomsen.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en Adsl forbindelse med 4 dynamiske iper jeg har 4 maskiner der
>bruger internettet ,forbindelsen er forbundet med en switch og
>internettet køre perfekt også når alle 4 er på samme tid.
>jeg har et problem med hjemmenetværket det er faktisk ikke eksisterne
>det vil simpelhen ikke virke er der nogle der har nogle gode råd til
>hvordan jeg løser mit problem.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 19-09-01 18:52

On Wed, 19 Sep 2001 10:30:52 GMT, "mikael_thomsen"
<mikael_thomsen.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en Adsl forbindelse med 4 dynamiske iper jeg har 4 maskiner der
>bruger internettet ,forbindelsen er forbundet med en switch og
>internettet køre perfekt også når alle 4 er på samme tid.
>jeg har et problem med hjemmenetværket det er faktisk ikke eksisterne
>det vil simpelhen ikke virke er der nogle der har nogle gode råd til
>hvordan jeg løser mit problem.

Installer NETBEUI som protokol til hjemmenetværket, så virker det.

Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-01 00:01

mikael_thomsen skrev om ADSL og Hjemme netværk

og her er min kommentar på det:

> Jeg har en Adsl forbindelse med 4 dynamiske iper jeg har 4 maskiner der
> bruger internettet ,forbindelsen er forbundet med en switch og
> internettet køre perfekt også når alle 4 er på samme tid.
> jeg har et problem med hjemmenetværket det er faktisk ikke eksisterne
> det vil simpelhen ikke virke er der nogle der har nogle gode råd til
> hvordan jeg løser mit problem.

er det din netbios du gerne vil route til 4 dynamiske iper

jeg tror du skal have en router løsning, selvom jeg dog har set
netbios virke med 2 dyn ip, så det muligt du har valgt netbios over
tcp og ikke bare localt ladet windows selv finde ud af det ?

newer mind jeg har amiga

--
Benny Pedersen - Still using cpm 3.0 - and doing irc on the c64

Kommentar
Fra : mikael_thomsen

Dato : 20-09-01 07:41

tusind tak til alle sammen
en stor tak til Kim Norskov det var lige det der skulle til
hilsen Mikael thomsen

Godkendelse af svar
Fra : mikael_thomsen

Dato : 20-09-01 07:45

Tak for svaret Kim Norskov.
som du skrev så virker det*GGGGG*