/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
HDI motor ryster ved lave omdr. er det n~
Fra : pma59
Vist : 2699 gange
50 point
Dato : 07-02-03 14:38

Jeg har haft dette spørgsmål i før, men vil gerne have flere svar.
Jeg er blevet ejer af en Xsare 2.0 HDI som havede kørt 65.000 km da jeg købte den. bilen køre fint når man køre normalt, men når man ligger i en kø eller køre i byen og motoren gå omkring 1200 til 16oo omdr. så vibrere den, så det kan mærkes i hele bilen, det føles som et man har en rystepudser i hånden.
Jeg har været på værkstedet for at klage over det, men de siger at det er normalt for den type diselmotor, men jeg kan da ikke se at en ny diselmotor ikke kan gå jævnt ved disse omdr, det er ligemeget hvilket gear man køre i og det kan også mærkes når bilen ikke er i gear.
Jeg havede før en Citroen XM (Benzin), der var som luxus at køre i, når jeg sammenligner disse biler, især kunne jeg lade min XM trække i tomgang i både første og anden gear når jeg kørte i kø men nu er det en pestilens at gøre det samme i min nye bil.
Jeg vil gerne høre om der er andre der har samme problem eller om det bare er mig der syntes at på det punkt så er en HDI mortor noget lort.

Kommentar
Fra : kristjaningi

Dato : 08-02-03 18:55

hello! can somebody tell me about were I can find used carparts in denmark (near copenhavn)I do really need parts from toyota

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 24-03-03 17:00

hvis ikke du kører din bil til eftersyn, ville jeg bare lige sige at det nok er en god ide at efterspænde ophæng osv. når nu den ryster.. Jeg ved ikke lige om det er normalt ved så nye biler, men der er noget om at diesel ryster.. jeg kender det fra en Golf men det er jo oss en gammel bil. den kører perfekt, men der er oss den der rysten når den går ved lave omdr...
Vh. Still

Accepteret svar
Fra : Onkel_Dichael

Modtaget 50 point
Dato : 24-04-03 11:03

det skal en diesel motor gøre da den har ekstrem høj kompression i forhold til benzin motorer og firecylindrede dieselmotorer banker mere end 6 og 8 cylindrede.

Godkendelse af svar
Fra : pma59

Dato : 29-04-03 12:08

Tak for svaret Onkel_Dichael.

Kommentar
Fra : dennisrahr

Dato : 01-02-06 12:51

Det er helt sikkert at en HDI, med disse Km. ikke skal ryste eller vibrer. vi har selv en 2.0 HDI, det har kørt ca.250 000 og der er ikke noget af det du beskriver. Prøv et andet værksted, for det kan ikke passe.

Kommentar
Fra : Butchh

Dato : 15-03-06 14:07

Har en hdi 2.0 fra 2002. Kørt 165.000 km. Den kører meget ujævnt, nærmest sætter ud. Har været ved peugeot med den 2 gange for justering og opdatering af motorstyring. Kører stadig ujævnt. Ville ikke bruge flere penge hos peug. men bestilte en tid hos Scantune(Per mai) til udskiftning af chip. Den fik 30 hk mere og et moment på 270 nm. Nu kan den da i det mindste slæbe sig selv.Den kører stadig ujævnt. Men hele problemet er motorstyringen. En Siemens har lavet. Den duer bare ikke og peugeot vil ikke gøre andet end uendelige opdateringer. Sååee Peugeot en anden gang. NEJ TAK