/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Stopur/formatering
Fra : Engineer
Vist : 580 gange
20 point
Dato : 18-09-01 11:56

Hej
Jeg prøver at lave et stopur med 1/100 sek., men hvordan får jeg formateret min tæller så det ser pænt ud?

På forhånd tak,
Bjørn

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 18-09-01 15:21

Du kan bruge kommandoen "format".

Gangalf

Kommentar
Fra : Engineer

Dato : 18-09-01 17:41

Hej Gandalf

Tak for dit hurtige svar. Jeg glemte at skrive at jeg havde prøvet Format kommandoen:
Label.Caption = Format(Counter, "nn:ss")
-men så tæller den ikke??? Desuden kan jeg kun finde 'minutter' og 'sekunder', ikke 1/10 og 1/100 dele sek.

Dette virker ok:
Label.Caption = Counter

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 18-09-01 20:16

Hej Bjørn

Du skal bruge : Label1.Caption = Format(counter, "00:00").

Gandalf

Kommentar
Fra : scb

Dato : 22-10-01 08:15

Jeg håber ikke du skal bruge de 1/100 dele sekunder til noget fornuftigt, for man kan ikke i VB (og windows) tælle
nøjagtig med en sådan tidsopløsning.

-SCB

Kommentar
Fra : Engineer

Dato : 24-10-01 00:16

Hej SCB

Tak for dit svar! Nu behøver jeg ikke bruge mere tid på at teste det :)
Jeg er ved at lave en omgangstæller/tidstager til små (Scala 1:25 ca.) fjernstyrede biler.
Se evt. http://hjem.get2net.dk/deepspace/miniz/miniz.htm
Til formålet bruger jeg et Velleman P8000 interface. Hvis nogen har den mindste erfaring med sådan et kort, hører jeg gerne fra Jer.

/Bjørn

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-02 19:32

Hvis spørgsmålet er løst, er du så sød at lukke det ?