/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Musegift
Fra : o.v.n.
Vist : 2517 gange
100 point
Dato : 28-10-07 18:34

Hjælp mit hjem bliver invaderet af små grå husmus, selv om jeg har 4 flittige musefængere, kommer de ind allevegne, tidligere har det ikke været et problem, jeg plejer at have musegift stationer rund om huset, og ingen mus inde, men nu, min eneste kat nedkom med 3 killinger i foråret, og jeg er ærlig talt bange for at forgifte kattene, bør jeg være det ? Eller går forgifte mus afsides og dør, uden stor risiko for at kattene fanger dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 18:43

Du må IKKE bruge gift hvcis du har kat

Medmindre du vil af med katten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 18:44

Du kan i stedet FODRE dem - så bliver de så store de ikke længere kan løbe fra katten

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 18:48

hvis de kommer ind så sæt fælderne op inde.. med rosiner i

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 18:49

men jo ikke lige fremme hvor kattene færdes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 18:51

En "trykfølsom" blender med god mad i.....

PS - du kan sagtens se når musen har været der....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 18:53

KAN IKKE ANBEFALE GIFT, da det overføres til katte/ andre dyr.
Hvis de render udenfor, IGEN.

Frem med Muse-fælderne.

Har PT samme problem, og katten kan ikke følge med.
Men SE på skal hun da.

Pas på SMÆKFÆLDER, da kattene også kan rende¨på dem.
Bruger dem kun, hvor katten ikke KAN ? komme til.

Ellers bruger jeg disse mærkelige ?? til at sætte på
et gammelt syltetøjs glas, og nogle af plastik
hvor musen skal helt ind for at få ET SMÆK.

GOD JAGT
Til alle.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 18:54

Citat
Ellers bruger jeg disse mærkelige ??

Og UD IGEN.

Og så er man lige vidt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 18:57

Citat
Du kan i stedet FODRE dem
det sørger altså selv for, da jeg ville åbne en ny sæk kattemad, var bunden perforeret og flere kilo var væk

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 19:08

de nyopfundne fælder virker ikke. smækfælder virker og klart skal de jo ikke stå hvor kattene færdes... de skal nok finde frem til hvor der er "lokkemad" en mus kan kravle gennem 1.5 cm huller så sær dem overalt hvor kattene ikke kommer

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-07 19:18

Køb fælder af mærket Guillotti - det er smækfælder, som virker lidt ligesom en guillotine - bare uden at hakke hovedet af offeret

Sæt dem steder, hvor musene kommer, men hvor kattene ikke kan komme til.
Musene skal bruge det der svarer til en blyants omkreds til at komme ind, så der er masser af muligheder.

Gift - som andre har skrevet, dur det ikke. Hvis musen spiser gift og katten derefter guffer sig mæt i musen, så går det galt..

Og husk, at en mæt kat fanger flere mus

Vaxen - der selv har hevet fælderne frem....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 19:20

Arhhhhhh hvad?? en blyants omkreds????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:23

Citat
det sørger altså selv for, da jeg ville åbne en ny sæk kattemad, var bunden perforeret og flere kilo var væk

LOL + + +

SKIE mus__ tog en pose Pastaskruer forleden
UPS, og indholdet lå på hylden.
Der havde DE været_ også.

Citat
en mus kan kravle gennem 1.5 cm huller

Troede det ikke, da jeg så det på TV,
og de mus jeg har fanget, er næste dobbelt så store.

Men har da fundet et af indgangene,
MEN hvor længe vare det__SÅ.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 19:25

mine mus åd alt mit slik og sked i alle skabene.. hullet var i stuen.. en temmelig lang rejse..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:26

Citat
Køb fælder af mærket Guillotti - det er smækfælder, som virker lidt ligesom en guillotine - bare uden at hakke hovedet af offeret

Tror det er den JEG mener,
hvor musen skal HELT ind, for at udløse ? MonSIGNOR GUILETINE
Men syntes de er lidt TRÆGE med at udløse, SÅ GIV den en klat smørrelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 19:27

Nå - det var en tømrerblyant

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:29

Citat
sked i alle skabene

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 19:30

en tømrerblyant.. så er det jo en helt anden snak...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 19:32

Citat
sked i alle skabene

Det lægger du bare sammen med krymmelet til lagkagen.....

Der er da ingen der kan se forskel....

Og sikkert heller ikke smage det

Har hørt bagerne bruger dety til "studenterbrød"

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:36

MÅSKE LANG INDE/ ude_men.

Har LÆST et eller andet sted, at en cykel-lygte
DIODER ==???? sulle kunne skræmme disse dyr.

Vittighed eller ej, noget kan der være om snakken

1 stk diode lampe/lygte.
er der mere en 2 dioder skal de fjernes.
SÆT DEN ET STED, HVOR KATTE VILLE GEMME SIG

Meningen skulle være, at efterligne kattens-øjne.

Har ikke selv afprøvet det, men måske til Jul,
når lysene alligevel skal stå og blinke

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 19:37

disken.. det sgu rigtigt.. LOL refi.. jeg er heldigvis flyttet fra musen.. jeg gad den bare ikke da den var død, så jeg skred fra den.. så hvis der nogen der skideri mine skabe nu, .................... ja så er det en ny mus..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:38

Citat
Meningen skulle være, at efterligne kattens-øjne.

Tvivler på hvide virker _________________-

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 19:42

som i kan her i aften hvad drak i til aftensmaden men det korte af det lange er, ingen kan anbefale musegift og katte samtidig ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:42

Citat
disken.. det sgu rigtigt

Skriver JO ikke andet....
MEN__altså, at de stadig kan KLEMME sig ind,
er mig TOTALT

Er det ikke en Lækat/ mår, der har samme formåén.
??
Kan hovedet komme ind, følger alt det andet med.
Før eller senere.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:43

INGEN GIFT i nærheden af dine KÆRE____

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 19:46

Gift ER udelukket......

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-07 19:46

Ja, disken det er nemlig den jeg mener - musen helt ind i fælden og så siger det klask - den brækker nakken, og det går stærkt..

Blyanten er en ganske almindelig skoleblyant.. Nej, mere skal der ikke til... En sprække på en halv cm kan gøre det..
En rotte skal bruge en omkreds på en trokrone....

Vaxen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 19:58

Citat
musen helt ind i fælden og så siger det klask - den brækker nakken, og det går stærkt..

IKKE hos mig,, de brækker nakken / ryggen,
men de ligger sgu og spræller alligevel, til tider 30 sekunder,
og SÅ ER KATTEN ski blevet VÅGEN____pludselig.

Ellers, da jeg ikke havde husdyr, brugte jeg
BROTA -MAJS, ved ikke om det findes mere___MEN
beregnet til mosegrise, men er for lang tid siden gået FRA DET.
Bruger du disse midler, så køb dem ? med sovemiddel
Men ellers virkede DET,
lå det på loftet og andre åbne huller.
De dør af _ at de bløder ihjel.
Og tager katten det_________ØV

Frem med K-VITAMINER, eneste modvirksomme stof.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 20:00

Stopper her____inden jeg ser HVIDE MUS.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 20:02

Rockwoll siges at være godt - men det er en langsom død......

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-10-07 21:18

Jeg vil råde jer muse ejere at være på forkant med de uønskede mus - næste gang, --- og næste gang - eller hver næste gang, vil være hvert efterår. Når kulde og blæst sniger sig ind i den danske jord hvor musene bor, søger de ind hvor mennesker bor i de lune stuer, hvor maden er let at finde. Derfor; husk altid at lukke indgangsdøre i med det samme. Ikke noget med at lige lade den stå lidt på klem, fordi man kun lige skal ...... osv.
Jeg har måttet være efter min bedre halvdel hvert efterår, for også vi fik mus ind i udhuset hvor katte foderet står. Det er lidt af et choc man får, når det pludselig løber et par mus rundt om hånden på én nede i posen, i forsøg på at fylde en katteskål med piller. Jeg har også hørt at mus aldrig render ind et sted hvor de kan lugte kat, men DÉT PASSER IKKE! - for vi har flere katte i udhuset end vi har haft mus.
Er ellers enig med de andre - null gift - heller fælde!
Nej, kære kattevenner. Luk døre i, når kulden nærmer sig.
MVH Akle
PS. Vi har ikke haft mus de sidste to år !!!

PS.PS. Jeg har forresten haft en ung hankat, som ikke anede hvad en mus var, så da han engang for flere år siden fik en mus ind i sin løbegård, fangede han den nensomt og legede forsigtig med den. Jeg fik også taget et billede af særsynet (ikke digitalt foto den gang!).

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 23:20

Citat
PS.PS. Jeg har forresten haft en ung hankat, som ikke anede hvad en mus var

Det FINDER den hurtigt UD AF, når du ikke gider LEGE/ kæle med KATTEN mere___

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 23:25

Citat
. Jeg har også hørt at mus aldrig render ind et sted hvor de kan lugte kat, men DÉT PASSER IKKE
!
Så et forsøg med DYR, og det viste sig, at visse dyr
// = ROTTER, ligefrem tog den Direkte VEJ
til LØVENS hule,,,
det har NÆSTEN IGEN, været genudsendt på DR

Noget med PARASITTER / orm o.s.v minder det IKKE om O.V.N at gøre
Skål.......

ALTSÅ IKKE MENT AT ??? VAR EN PARAKIT__

Kommentar
Fra : disken

Dato : 28-10-07 23:26

Parasit.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-07 23:52

Kan du blive enig med dig selv disken en parakit og en parasit er vist ikke det samme

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-07 01:46

Finnere er ej Finsker/ e-
Men lidt tid kan der til tider GÅ____
SAS nødlander IGEN.
Mig der lige_______
http://www.1mm.dk/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=1

OG SÅ ???? tror man, at man er blevet ANMELDT
Kom hjem og sad med DYRET mellem kamera og en vid¨ ! SKY
Første SAS_________resterne er vel LIGE NYSYNET

Ad sen Danske STAT---------

Men der BLÆSTE ikke så meget, DEN DAG
Men stadig køligt

Danske sommer/ e = vinter

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-07 01:53

G_____nat

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-07 01:58

Citat
Kan du blive enig med dig selv disken

ALDRIG LAder MIG ikke SLÅ__ned af en NRK ???
Men FANDEN HAVE MIT SIND________ØV

For dem der ikke HAR DET`````````

DOS
= G at

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-07 03:18

Tak for svaret vaxen. du får alle stjerner for svaret, selv om det kan synes endeløs at fange alle de mus, jeg gør forsøget at tætte huset, som akle foreslår, er helt håbløs, et gammelt hus fra 1800 tallet, bygget af ubrændte sten og uden støbt sokkel, der vil altid være et lille hul, ellers kan der hurtig blive det

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-10-07 04:21

Citat
1800 tallet, bygget af ubrændte sten og uden støbt sokkel,

GO _bedring_ min sokkel går/ står JEG på....
Flytter huset sig = flytter jeg med / eller bare en GOD gang regn
???
Nyt matrikkel #

HELD MED DET HELE +
MVH

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-10-07 08:18

Velbekomme o.v.n...

Det er en ringe trøst, men vi er flere i samme båd.
Vores hus er fra 1900 og kan heller ikke lige tætnes, det er en meget større opgave, end jeg lige kan overskue..

Vi har mange mus - rekorden er 35 fangede mus på et efterår. De senere år er det mere begrænset, vi har nu ude-katte og de tager da deres del.
Meeen, mon ikke vi ligger på en 15-20 mus i fælderne pr. år.

De opholder sig i køkkenet, vores bryggers, badeværelser - tja, overalt.. Vi hører dem om natten og ser dem også løbe rundt ind i mellem..
Dejligt ikke at have nogen fobi overfor den slags kræ

Da vi havde rotte var det dog en anden sag - DET var ulækkert

Vaxen