/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Killing vil ikke lad os sove
Fra : vibeke24
Vist : 1153 gange
20 point
Dato : 17-10-07 10:49

Hej

Vi har lige fået en killing på 16 uger for lidt over en uge siden.

Vi har det problem at når vi går i seng, hopper hun op i senge og angriber alt der bevæger sig under dynen(ben og arme).

Hvordan får vi hende til at lade være med det. Vi har prøvet at sige nej sammen tid med vi sprøjter hende med vand. Det hjælper andre steder, men ikke på dette.

Er der nogen der har nogle forslag??

Venlig Hilsen
Vibeke

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-10-07 10:53

- luk døren...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-07 10:57

Prøv at lege meget med hende, lige før I går i seng, så kan det være hun bliver træt og finder ud af, det er bedre at sove.

Men bortset fra det er det jo en helt normal adfærd for en killing......nu ved jeg ikke om det er den eneste kat I har, eller om I har mulighed for flere, men mange af den slags problemer kan undgås, såfremt en killing har en legekammerat......i det hele taget, trives de fleste katte bedst med selskab af en artsfælle

Kommentar
Fra : vibeke24

Dato : 17-10-07 11:15

Vi har kun en kat og har ikke mulighed for at få en til.

Jeg syntes ikke det hjælper at lege med hende før vi går i seng.

Jeg syntes det vil være synd at lukke døren, for så tror jeg at katten tror hun er alene. Vi går jo også på arbejde, så vil pjevs(katten) nok bare tro at hun er alene i næsten 16 timer. Det er lang tid syntes jeg.

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 30 point
Dato : 17-10-07 11:15

I skal simpelthen tilvænne killingen til ikke at tilbringe natten i jeres soveværelse. Lad det blive en vane at den skal sove bag en lukked dør i et andet værelse f.eks. badeværelset, gerne et par døre væk fra soveværelsesdøren, så den ikke kradser på jeres dør for at komme ind. I starten bliver der måske lidt uro, men det er en tilvænningsperiode, hvor killingen hurtig vil vænne sig til, - sådan skal det bare være.
God nat!
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 17-10-07 11:26

PS. På et senere tidspunkt, når killingen bliver ældre, kan man forsøgsvis godt ændre proceduren ved atter at have kat i soveværelset, for når katten bliver ældre, er den knap så legesyg efter fingre og tæer.
Katte tilvænner sig hurtigt forholdene, og de skal jo også sove nogle timer i døgnet - helst bl.a. om natten. Når I er på arbejde sover killingen nok også for det meste. Når I er hjemme, skal killingen aktiveres mest muligt. Efterhånden får den sin hvile/lege rytme, som vil passe ind i jeres.
MVH Akle

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 17-10-07 12:19

Har du Tom and Jerry tegnfilm? Prøve med den
ellers prøve at luk døren

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-10-07 13:33

Som de andre siger - luk døren.

Det er ikke synd, det er en vanesag.

Det er da heller ikke så rart altid med et husdyr i sengen synes jeg. Engang imellem er det vel rart at være 2 og så er det en fordel, den er vandt til det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-07 15:09

Vrid nakken om på kræet.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 17-10-07 16:18

Lad katten sove i et andet rum, det tager den ikke skade af, katten har ingen tidsfornemmelse. har selv en killing der er 18 uger vi har været det igennem det med at den angriber alt hvad der rør sig, (den er blevet roligere nu.)

Godkendelse af svar
Fra : vibeke24

Dato : 18-10-07 08:05

Tak for svaret akle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-10-07 09:06

Selv tak - og håb om rolige nætter i den nærmeste fremtid!
MVH Akle