/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
udgifter
Fra : Nordsted1
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 14-10-07 10:55

Hvor meget koster det at holde en Friserhest med foder sådan ca??

Jeg ved godt der er andre udgifter, men det er kun foderprisen jeg er interesseret i

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 11:08

Det kommer vel an på hvor sulten den er.

Nej undskyld, med det aner jeg simpelthen intet om så jeg blander mig udenom.

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 110 point
Dato : 14-10-07 11:11

EN HEST SKAL HAVE 1FE (= FODERENHED), PR 100 KG DEN VEJER.
SAMT 1 FE PR. TIME DEN ARBEJDER.

SÅ HVIS DIN HEST VEJER F.EKS. 600 KG SKAL DEN HAVE 6 FE PR. DAG,
PLUS 1 FE HVIS DEN ARBEJDER CA. 1 TIME, DET ER SÅ 7 FE PR. DAG.

DET KAN GIVES PÅ MANGE FORSKELLIGE MÅDER F.EKS:
4 KG HAVRE ER CA. 3,7FE OG KOSTER I FODERSTOFFEN CA 10-12 KR
SAMT 6 KG GODT HØ SOM ER CA. 3 FE OG KOSTER CA 8 - 8 KR.
SÅ SKAL DEN OGSÅ HAVE VITAMINER OG MINERALER, DET KOSTER CA 1-2 KR PR DAG.

SÅ ALT I ALT VIL DET KOSTE CA. 19 - 22 KR PR DAG I FODER ALENE,
DERTIL KOMMER SÅ 1-2 SMÅ BUNDTER HALM SOM DEN STÅR I, OG OGSÅ SPISER AF.
1 BUNDT HALM KOSTER 6-10 KR PR BUNDT.

MEGET AF DET HESTEN SPISER, KAN DU ENTEN SELV DYRKE, HVIS DU HAR MULIGHED FOR DET, ELLER DU KAN KØBE DET HOS LANDMANDEN, NÅR HAN HØSTER.

MVH AG112

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-07 11:14

Tak for svaret AG112. Flot udregning tak for den

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 14-10-07 11:46

SELV TAK,
MEN DER ER SOM SAGT MANGE MÅDER AT FODRE HESTE PÅ,

MANGE GIVER OGSÅ ET BLANDINGSFODER, HVORI DER ALLEREDE ER VITAMINER MM. I.

MEN OFTE FYLDES DETTE FODER MED ROEAFFALD OG LIGN, DET ER OGSÅ GANSKE UDEMÆRKET,
MEN DET ER BARE EN RIGTIG DYR MÅDE, FORDI KG PRISEN PÅ DET,DER ER I,
BLIVER ALT, ALT FOR HØJ.