/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
er det ecstasy ???
Fra : ingelh1
Vist : 1051 gange
100 point
Dato : 09-10-07 21:26

jeg har fundet nogle hvide piller på min søns værelse, skulle ind og slukke lyset og der lå de midt på bordet.
Der står A og nedenunder nl, de lidt større end en 25øre og ret tykke, der er ingen delekærv.
Jeg kan ikke spørge ham da han sover hos en ven og først kommer hjem i morgen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 21:32

??? regn med det, eller også har vedkommende et ønske ome
at skifte KØN______eller bare MUSIK.

Apoteket sælger stik´s der afsløre det.

Eller går du vel ikke og snuder for MEGET___

Kan være din SØN___ BARE HAR BRUG FOR AT

Tale med travle VOKSNE.

At du skriver herinde________ØV

Og når der bliver skrevet SNAKKE med___________________så er det FUCKING ALT.

Selv din MENS___

Ellers få ungen INDLAGT, så får han da bedre behandling.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-10-07 21:33

Citat
snuder

= SNUSER__i de private skuffer.

Og husk på, at en KNÆGT ???
har mindreværks o.s.v

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-10-07 21:35

Prøv at ringe til lægevagten og spørge om de kan svarer på beskrivelsen alene

Eller ring til misbrugskonsulenten i kommunen i morgen, hvis du ikke kan li' at spørge sønnen først

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=1&ct=result&cd=1&q=misbrugskonsulent&spell=1

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-07 21:44

Ecstasy piller laves i mange forskellige udformninger og farver, og de piller du beskriver der, lyder ikke lige umiddelbart som noget "autoriseret" medikament.

På linkene her, kan du se billeder af nogen forskellige piller.....har ikke lige nærkigget om der er nogen "A-mærkede"

http://www.prairieview.net/ecstasy_pill_collage1.jpg

http://www.cornerdrugstore.org/EcstasyPills.jpg

http://www.brisbanetimes.com.au/ffximage/2007/05/30/ecstasy_wideweb__470x323,0.jpg

http://www.bc.edu/sites/genpulse/resources/images/ecstasy_002.jpg

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-07 21:45
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 21:48

De piller laves i mange forskellige "udgaver" nogle med smily, nogle med biler på osv, de findes også i forskellige farver.

Så desværre er det ikke umiddelbart til at svarer på.

Håber det er noget helt uskadeligt,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 21:51

Når man læser i BjarneD's link og ser foto'et deri, kunne det tyde på, at det er som BjarneD skriver,
medicin for for meget mavesyre. py ha

Godt link BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-07 21:54

Lidt personlig erfaring/viden og en søgning på Sundhed.dk gjorde mig sikker på at min første tanke er rigtig, og nej de finurlige "sjove" piller er ikke ret store, men lad os se hvad den bekymrede mor finder ud af.

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 09-10-07 21:54

selvfølgelig kan det være noget mavesyrenedsættende.
nu er det sådan at han er 25 og har været på coke i ca. 1-2 år og er flyttet hjem igen for ca 6 mdr. siden, der var han blevet clean, så vær venlig at se dette spørgsmål som et seriøst et. og ikke noget med at jeg snager eller andet negativt.

Kommentar
Fra : ingelh1

Dato : 09-10-07 21:57

tak bjarne , nu er det ude af verden for et stykke tid

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-10-07 21:58

Det er umuligt at sige ud fra den beskrivelse du giver. Mit råd er at du søger råd og vejledning hos din kommunes SSP Konsulent.

Hvis du ikke umiddelbart kan finde et tlf nummer så kontakt kommunens familieafdeling de vil kunne henvise dig videre til SSP

VH

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-07 21:58

A og nl passer på Balancid lige som størrelsen og den manglende delekærv.
Selvfølgelig er det seriøst og et misbrug af kokain kan give mavesyre, ja selv Coke (CocaCola) kan give mavesyre så tro det bedste og lad være med at sige noget da han sandsynligvis vil tage det som et tillidsbrud.

Godkendelse af svar
Fra : ingelh1

Dato : 09-10-07 22:04

Tak for svaret BjarneD.

selvfølgelig vil jeg ikke spørge ham han er begyndt igen uden rimelig grund , derfor undersøgte jeg også ,hvad det var inden.
Og heldigvis var det harmløst.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-07 22:11

Jeg syntes, at det er OK, at du er nysgerrig (diskret) for hvis duskal støtte og hjælpe skal du jo også kigge efter advarselssignaler, men helst uden at vække en fhv. misbrugers paranoia.
Jeg håber at I klarer det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-07 22:24

Også et pøj pøj fra mig, det må være en rædselsfuld tid i HAR været igennem, frygten vil nok sidde i dig et stykke tid endnu, men lad os da håbe det bliver ved med at gå fremad

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 10-10-07 15:46

Hej ingelh1

Om det er ecstasy eller ej, så har din søn - og dermed også du - et problem
som kan løses fuldstændigt.

Det er der desværre mange der aldrig opnår.

Jeg taler af erfaring, da jeg selv har en søn som har være misbruger.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : martinspace

Dato : 29-11-09 16:43

Det er det ikke.

Mvh. Martin

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 29-11-09 21:00

Hej martinspace.

Ref. dit: " Det er det ikke. ".

Når det IKKEer Det! - Hvad er det så ?

mvh.
DkwM327