/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Skæv næse - operation?
Fra : H2thaizzo
Vist : 3302 gange
20 point
Dato : 04-02-03 18:09

Jeg fik en albue lige direkte i fem-øren til en fodboldkamp for et års tid siden. Jeg vil gerne høre om der er nogen der har forstand på det der med næser og operation osv. Hvor kan I anbefale operationen skal ske? altså privathospitaler. Og er der nogen det er sket for før?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-02-03 19:53

Brækkede din næse ikke????

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-02-03 19:55

Så afgjort,
Det er ganske vist længe siden, 1961, efter et autouheld.
Sjovt nok så ville lægen ikke gøre noget men da jeg havde mulighed for at bedømme mit eget kontrafej så blev jeg ved.
Måtte vente en 14 dages tid grundet en mindre hjernerystelse.
Næsen lå fladt til venstre og jeg havde dårlig luft.
Det er vigtigt at næsen er indtakt ikke blot grundet dit udseende, men også den sundhedsmæssige faktor. Din vejrtrækning er en væsentlig faktor
og den skal du trækkes med resten af din tilværelse, dertil kommer den psykologiske faktor som sikker er grunden til at du henvender dig her.
Det er normalt ikke en slem operation, selvom den godt kan forkomme lidt brutal da næsebrusken skal brække op.
Helt sikkert, jeg ville gøre det igen. Synes at det er en elementær samfundsopgave som det offentlige bør betale. Vi betaler jo alle et væsentligt bidrag
for sådant
Mvh OW

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-02-03 20:01

næsen bliver kun skæv, hvis den har været brækket, og er groet skævt sammen, tro mig, min har været brækket fire gange, ved boksning. Men min næse er stadig pæn, og bære ikke præg af det, men måske har det noget at gøre med hvem der retter den på plads.

Kommentar
Fra : afshinb

Dato : 19-03-03 21:51

Seføli' brækkede den og (underligt nok) så tager jeg det meget meget tungt, psykisk. Det fysiske gør ikke så meget, men jeg mener bare at det bør være muligt at komme til at se ud som det er meningen at jeg skal se ud. Jeg kom 72 timer for sent til lægen for at få den udrettet om måtte se vente i et år for at komme på sygehuset som jeg skal d. 2 April. Skal man selv betale.... jeg er meget forvirret da jeg har hørt det er smertefuldt osv. Det er forhåbentlig ikke plastikkirurgi de skal i gang med.... AHHHHH!!! HJÆLP!

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 03-07-03 18:49

jeg er født med læbeganespalte.. som gør jeg havde en meget skæv næse.. jeg fik den rettet på rigshospitalet da jeg var 16 år gammel.. bare rolig din næse skal nok blive pæn og det ser 10 gange værre ud på billeder end det i virkeligheden er.. jeg har fået taget billeder gennem operationen og jeg fatter ikke jeg var gået med til det.. men i dag er jeg stolt over resultatet *S* der er ikke mange der kan se jeg er født med en skæv næse *S*Husk bare at pleje din hud godt efter næse operationen.. det glemte jeg og det resulterede i jeg fik massere af plaster eksem i ansigtigtet som gør jeg er rød i knolden for det meste og har meget udslæt (www.lykkegiver.webbyen.dk) der kan du se mit ansigt idag... knus fra tina

Kommentar
Fra : KasperB78

Dato : 09-08-03 02:30

For at få udført operationen af det offentlige skal der være en god grund, og her tæller kosmetiske hensyn ikke, med mindre det er meget slemt.
Det vil i realiteten sige at din vejrtrækning skal være oprigtigt generet for at der er mulighed for at få det gjort indenfor sygehusvæsenet.

Så mit bud er at du selv skal betale for operationen på et privathospital. Da din næse skal brækkes igen kommer det selvfølgelig til at gøre ondt efter operationen.

Hvorvidt det er "plastikkirurgi"...tjaa...hvis der ikke er nogen fysiologisk grund til at få foretaget operationen, så er det jo en kosmetisk operation.....

I din beslutning skal du huske at inkludere at der altid er risiko ved at få foretaget en operation......

Kommentar
Fra : skibby1979

Dato : 20-11-04 14:16

Hej.
Jeg er faktisk lige blevet udskrevet fra hospitalet i torsdags efter, for anden gang, at være blevet opereret i næsen.
Jeg er blevet opereret på Næstved Sygehus, og har "fået" operationen af det offentlige. Hvis det generer dig kan du vel også blive opereret på det offentlige..

Prøv at gå til din læge, og fortæl ham om dine problemer. Det er ham der skal henvise dig til hospitalet.

Og nej. Operationen gør ikke ondt - SLET IKKE!
Men du får efter operationen nogle tamponer op i næsen som skal sidde der i mellem 1 - 7 døgn, og de er ikke behagelige. Til gengæld er det ufattelig rart at få dem ud igen.

Jeg har som sagt prøvet det 2 gange, og har bestemt mig for at det nu er sidste gang jeg bliver opereret - uanset resultatet.

Men det endelige resultat kan først ses om 3 måneder.

Kommentar
Fra : liser

Dato : 22-03-05 21:28

Jeg har mere et spørgsmål til dem som er blevet opereret, hvordan har man det efter sådan en omgang. Jeg har fået indkaldelse til næse operation i april i år, jeg skal til bryllup 2 dage efter, ville jeg være være i stand til dette. Desuden har jeg et spædbarn på 7 mdr. som jeg jo bær på en hel del af tiden, kan man det ? jeg tænker med blødning mv. Min næse er lidt skæv, men det er mere vejrtrækningen igennem næsen det kniber med, i den ene næsebor sidder skillevæggen så der kun er et lille hul til luft. Er temmelig bange foe en sådan operation.