/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil i Spanien
Fra : klanger
Vist : 752 gange
50 point
Dato : 06-10-07 22:05

Hej

Jeg smutter snart til Spanien i nogler uger.

Det er snart noget tid siden jeg har været afsted..

Vil gerne kunne ringe lidt hjem på min mobil.

Gode råd/priser søges da det vist ikke er det billigste i verden, selvom der er kommet nye EU-regler.

Hvad kan bedst betale sig.....?

Jeg har i øjeblikket "bare" Sonofon Selvhenter som i det daglige passer mig fint herhjemme, da jeg prøver på at ringe mest fra min Ip-telefon.

Håber der er nogen der har de "vise sten"....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-07 22:37

I Grækenland:
Jeg har TDC mobiltid til selvopfyld.
7,50 i min både når jeg bliver ringet op og selv ringer.
SMS koster 2,50 når jeg sendte og gratis at modtage.
De inkodede numre kunne bruges direkte til sms.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 07-10-07 00:07

Sonofon Selvhenter skal ændres, skal tilmeldes udlands samtale, pris var en gang kr. 100,- for at tlf. også virke i udlandet se takster på Sonofons hjemmeside

http://www.selvhenter.dk/

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 07-10-07 00:11

Prisen er blevet harmoniseret indenfor Europa

http://www.sonofon.dk/privat/kundeservice/din_regning/udlandstelefoni/

MEN husk som Hejdu siger at få det tilmeldt udlandstelefoni, ellers kan du ikke bruge den i Spanien

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 07-10-07 00:22

Uanset hvad, så kontakt din teleudbyder og spørg hvilket selskab de har indgået aftaler med Det er det det hele drejer sig om...det er det billigste for dig, Der ermange gange forskel på om du ønsker samtaler, SMS eller MMS så du bør vælge leverandør med omhu,

Jeg har TELIA og de har typisk to aftaler i de lande jeg ferierer i og mange gange bør man skifte selskab når man henholdvis foretager opkald, SMSer eller går på nettet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-10-07 00:31

Igen vil jeg nævne at der er harmoniserede priser indenfor Europa, priserne er pr. 1. september i år ens for alle operatører i alle lande indenofr Europa.

Det koster således 4,5 at ringe fra et EU land til et andet, og det koster 2,20 at modtage et opkald på din danske mobiltelefon i et andet EU land.

Det billigste for dig er altså at blive ringet op.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-10-07 08:05

I spanien kan du købe et telefononkort, der virkirker på følgende måde:
Køb kortet, 10 eller 20 euro
ring til det nr der står på kortet, indtast pinkoden som også står på kortet.
indtast nu det nr. du vil ringe til i Danmark, og du ryger i gennem.
Du kan snakke laaaaang tid på et kort til 10 euro. (over 1 time)
Der findes flere typer kort. Nogle netaler du et beløb pr opkald + en billig minuttakst. Andre betaler du ikke opkaldsafgift, men så er minutprisen lidt højre.
Mener at telefonica og movistar har dem, men kan dog ikke huske det 100% sikkert.
Det koster dig det samme at modtage samtaler, som normalt (2,20 som en nævner)

God tur

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-10-07 08:13

Fandt lige dette her:

http://shop.justlanded.com/index.php?main_page=index&cPath=65_68&zenid=d0a3010da3d587fb5a38bf5488260fe3

Med dette kort, kan du ringe til Danmark, fra spanien, i 1000 minutter for 20 Euro !

Så vidt jeg lige kan se, kan du købe det hjemmefra.

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-07 08:53

sms-e det er billigere

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-10-07 09:00

Det koster 2,50 at sende en SMS til DK fra Spanien

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 07-10-07 15:03

Tak for svaret Kortoververden.