/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Kørte km i privat bil
Fra : Douink
Vist : 979 gange
20 point
Dato : 06-10-07 21:17

Findes der en meget nem måde at bogføre kørsel i private bil for firmaet?

Jeg har arbejdet lidt med en kørsels bogføring i Excel men det blev for åndsvagt da der pludselig også kom mellemstationer/via ind i bogføringen. er der nogle der har et eksempel til en smart xel fil som jeg bare kan åbne og bruge i Microsoft Excel? Er ved at blive lidt skør af den usmarte jeg selv har lavet.
Hvis du har andre ider end lige noget der skal bruges i Excel må du også meget gerne komme med det. alt hvad der er hurtigt og smart er velkommen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-07 21:28

Jeg bruger den simple metode.
To kørselsbøger i word. Privat - arbejde.
Skriver bare km tæller og kørte km ud for hvar dato.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-10-07 09:38

Du kan slippe meget let over disse problemer. Jeg købte en stationcar på hvideplader i mit firma og så kan jeg bare køre privat og for firmaet uden at lave regnskab. Alle udgifter til brændstof, vægtafgift, rep m.m. kan så trækkes fra i firma regnskabet.
Samtidig må bilen afskrives ligesom andet inventar.

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 20 point
Dato : 07-10-07 12:42

Jeg kørte med excel med tre kolonner. En privat, en forretning og en total. Når jeg skrev km ind, béregnede arket selv kom/total.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 07-10-07 16:30

Alka må jeg få en eksemplar af den tilsendt?

hawaii7 jeg har købt bilen privat og den er stadig på gule plader da det er til godstransport.
Når jeg kører i bilen for firmaet kan jeg hive 3.25 ud for hver km jeg kører for firmaet. Jeg kan også trække 25% fra Disel og værksteds regninger, selv om bilen er privat.

Tak for gode råd. er der flere smarte måder at gøre det på?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-10-07 19:28

Citat
hawaii7 jeg har købt bilen privat og den er stadig på gule plader da det er til godstransport.
Når jeg kører i bilen for firmaet kan jeg hive 3.25 ud for hver km jeg kører for firmaet. Jeg kan også trække 25% fra Disel og værksteds regninger, selv om bilen er privat.

Det forstår jeg slet ikke . Der må være en fed fidus, som jeg ikke har fået øje på. Kan du fortælle hvor du har det fra. ?? Jeg er meget interesseret.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 08-10-07 14:18

Det har jeg fra min revisor. jeg fattede det heller ikke til at begynde med. men det er god nok. momsen på disel og værksted kan stadig fratrækkes.
Min bror har gjort det en del år nu på denne måde.

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 13-12-07 02:33

Tak for svaret alka.