/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Misbrug af porno billeder
Fra : Krise
Vist : 4576 gange
20 point
Dato : 24-09-07 09:56

Lige for tiden kører der en stor sag ved politiet om fotograf mogens Baggesen.
Jeg er en af de piger der har fået lagt uønsket billeder på hans betalings side, og som er blevet udnyttet af ham på det groveste.
Jeg har masser af hjælp, men søger også flere piger, så det er nemmere at stå sammen om at få ham dømt.
Der er ialt 1050 billeder af mig på hans side, sdom han ikke har fået lov at bruge, og det er bare et lille udpluk af alle de billeder jeg har fået taget ved ham. Han har nok ca 10.000 billeder af mig.
Han manipulere pigerne til at smide tøjet, til at lave porno, og til at gøre ting som de ikke ønsker, det er i hvert fald det jeg er blevet udsat for.
Håber at få nogen henvændelser fra andre piger, som også kender mogens baggesen.

Mvh. "Krise"

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-09-07 10:32

- er du "blondine"? - 10.000 manipulerede optagelser? - så er du sgu for dum, undskyld.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-09-07 10:37

Smart måde at reklamere på Hr. MB .......................

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-09-07 10:57

Ja Ja det er godt med dig.

Kommentar
Fra : Krise

Dato : 24-09-07 11:22

I kan se på forsiden af Stiftstidende fra i Lørdag's at der er en stor sag kørende ved Århus politi.
Hele side 7 handler også om Mogens Baggesen.
Hvis i har svært ved at tro det, så prøv at undersøg det, før i kommer med de dumme svar i kommer med.
I fatter ikke hvordan det er at stå i denne her situation, og blive misbrugt på den måde.
Men undersøg det, så i også selv er klar over hvad jeg taler om.
Der er nok omkring 50 piger involveret i sagen.
Det er Advokat Simon Eilrich der har sagen som advokat og det er Vicepolitiinspektør Jørgen Munk ved Århus poiti der har med sagen at gøre.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 24-09-07 11:54

Hej Krise.

Det er en kedelig sag du er havnet i, og jeg ville da nødig være i samme situation,
men sådan er livet engang imellem, så gør man nogle fejltagelser.

Det har jeg også gjort, og en del af dem har jeg valgt at bearbejde
og andre har jeg valgt at acceptere og så taget ved lære af dem.

At en som Stouenberg skriver at du er for dum, det er jo "bare" hans ordvalg,
som jeg synes er for dårligt, men det siger jo mere om ham end det gør om dig.

Jeg kender intet til mogens baggesen, men generelt mener jeg at straf
intet har med en løsning af problemer at gøre, uanset man har valgt at bruge det
i de fleste samfund.

Det koster en masse penge og andet, som advokater, domstole, fængselspersonale, politi
og mange andre lever af, og mange gange rigtig "fedt".

Jeg mener at det der skal til i denne sag, er en løsning af den konflikt
du og de mange andre er havnet i, sammen med mogens baggesen.

Der findes f. eks. noget der hedder "Offerrådgivning", hvor du og de andre
evt. kan få den hjælp i har behov for.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-09-07 11:57

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er (hvis under 18 år kan det skærpe en evt. straf for hans overtrædelse af persondataloven om uberettiget offentliggørelse af billeder), men uanset hvad er det en kedelig situation du nu står i, at du føler dig misbrugt.

men:

Citat
Han manipulere pigerne til at smide tøjet, til at lave porno, og til at gøre ting som de ikke ønsker, det er i hvert fald det jeg er blevet udsat for

Jeg kan alligevel ikke lade være med at se sådan på det, at medmindre manden direkte har begået overgreb, vold, grove trusler eller anden tvang for at tage billederne, så er man altså selv ansvarlig for, om man lader sig "manipulere" til at smide tøjet og blive fotograferet

Og altså.....1050 billeder på en hjemmeside og yderligere et "lager" på ca 10000 billeder......dem tager han vel ikke bare lige på et kort øjebliks overtalelseevner.

Jeg fatter ikke helt alle I piger der på den ene side og ganske ukritisk stiller op som "fotomodeller" hos diverse fotografer.......for så bagefter at pive op om misbrug.

Det kan ikke være misbrug, at han har taget billederne, for det har I selv indvilget i.......misbruget kan kun ligge i, at manden (måske) har offentliggjort billederne uden I har givet ham tilladelse til det.

"måske" i parentes, da jeg ikke ved noget om, hvorvidt I har kontrakt med manden og hvad der i så fald står i den.

Accepteret svar
Fra : dkwM327

Modtaget 20 point
Dato : 24-09-07 12:21

dova jeg giver dig faktisk ret, men når det er sagt, bliver børn og unge mennesker jo også
i høj grad forsøgt - "Programmeret" af forældre og samfund, til at fralægge sig ansvaret
for deres eget liv, samt at få andre til at løse deres problemer, - godt nok i rigtig mange tilfælde med "kortsigtede Hovsaløsninger".

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-07 13:03

Citat
Misbrug af porno billeder

Lad os da se et af dem - inden du råber op om porno

Taler vi bare "let afklædt".........,

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 24-09-07 15:16

Det fremgår af mandens egen hjemmeside hvilken type billeder det er han tager endvidere reklamere han med at man kan blive fotograferet gratis mod at han får retten til at bruge billederne på nettet !

Hvor er ofret henne ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-09-07 15:27

Citat
Jeg behandler pigerne pænt, jeg lokker dem ikke til noget de ikke selv vil.
Jeg giver dem ingen løfter om en modelkarriere.
Jeg laver kun topløse- eller nøgenbilleder af piger på mindst 18 år.

Citat
Det er GRATIS for piger over 18 år at blive fotograferet i Århus, hvis jeg må vise nogle erotiske billeder af dig, her på min hjemmeside.

Du kan også vælge at betale for fotograferingen - så kommer billederne IKKE med på hjemmesiden.

Sååå - mon ikke du selv har sagt god for det.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-09-07 18:05

Hej Krise, det er en ubehalig situation du og andre unge piger er havnet i, men de måske nedladende kommentarer der fremkommer i debatten, er du evt. noget skyld i.

Citat
Der er ialt 1050 billeder af mig på hans side, sdom han ikke har fået lov at bruge, og det er bare et lille udpluk af alle de billeder jeg har fået taget ved ham. Han har nok ca 10.000 billeder af mig.
Han manipulere pigerne til at smide tøjet, til at lave porno, og til at gøre ting som de ikke ønsker, det er i hvert fald det jeg er blevet udsat for.

F.eks. tror jeg du overdriver kraftigt
Citat
ca 10.000 billeder af mig.

hvis han i gennemsnit har taget 1 billede pr. 10 sek. har du samlet stået model i omkring 28 timer, og derudover har han også skulle bruge tid på, at overføre billederne til en PC.
Så enten overdriver du kraftigt eller også vil jeg sige - står man nøgenmodel i 28 timer uden af gennemskue manden, har man måske selv bedt om det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-09-07 20:53

IBM760
Statistik er en god ting.... ind i mellem

Kommentar
Fra : Krise

Dato : 25-09-07 08:43

Dova >> Jeg er godt nok 19 år nu, men han startede med at tage pornobilleder af mig som 17 årig.

Kommentar
Fra : Krise

Dato : 25-09-07 08:47

Til REFI >>>>

Tro mig, det er porno, ellers ved jeg sku ikke hvad man kalder det hvis en pige ligger og bliver kneppet, bundet til en send, med bind for øjnene, ser ikke hvem hun har samleje med, og bliver misbrugt på den måde.
Hvis du ikke kalder det porno, og misbrug af unge piger, så er du seriøst for dum.
Håber selv du ved hvor nedladene du skriver.
Det sårer mig faktisk et eller andet sted.
Kom her for at søge gode råd, og måske finde andre piger som har været udsat for det samme, så det er da virkelig fedt at du ødelægger det!
Takker.
Du har da et seriøst problem.

Kommentar
Fra : Krise

Dato : 25-09-07 08:48

Ps. Hvis man køber Århus Stiftstidende i dag, så står der mere om Mogens Baggesen.
Der er blandt andet udtalelser fra mig og andre piger i sagen idag.

Godkendelse af svar
Fra : Krise

Dato : 25-09-07 08:49

Tak for svaret dkwM327.

Mvh. Christine, 19 år Århus (Krise)

Kommentar
Fra : Krise

Dato : 25-09-07 08:55

Tag lige og se det her. :

http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070925/STIFTEN/109250932/1273&Sectioncat=STIFTEN

Det kan være det vil give jer stof til eftertanke...

Kommentar
Fra : Krise

Dato : 25-09-07 09:01

Mere :

Pornofotograf meldt til politiet
Fem kvinder har søgt advokathjælp for at få fjernet sex-billeder af sig selv fra internettet

Af Morten Svith
mosv@stiften.dk

Kvinder står i kø til advokatbistand for at få fjernet sexfotos af sig selv fra buschauffør og fotograf Mogens Baggesens pornohjemmesider på internettet. Simon Einrich, der er advokat for en af kvinderne, blev mandag kontaktet af yderligere fire kvinder, der optræder i sexscener på hjemmesiderne.
- De historier, kvinderne fortæller mig, giver et billede af massiv udnyttelse og undertrykkelse bygget op over lang tid. Det er systematisk, og der ligger en metode bag, siger Simon Einrich.
Avisen er bekendt med, at flere af kvinderne har meldt fotografen til politiet. Det ønsker Østjyllands Politi ikke at bekræfte.
- De hjemmesider, du taler om, indgår i et større kompleks, hvor vi efterforsker prostitutionen og dens bagmænd i Østjylland. Og den efterforskning vil jeg ikke gå ind i enkeltheder af, siger vicepolitiinspektør Jørgen Munk.

Kræver penge for fjerne fotos
I avisen lørdag fortalte tre kvinder om deres arbejde som modeller - og pornomodeller med betalende kunder - i dobbeltsengen på soveværelset i Mogens Baggesens hjem i Eskerod ved Hornslet.
Om hvordan han tjener penge på deres arbejde på lagnerne og samtidig får film og billeder til sine betalingshjemmesider.
Kvinderne fortalte også, at de ikke har givet Mogens Baggesen lov til at bringe billeder og film på nettet, men at han gør det alligevel - og kræver penge for at fjerne dem.
Søndag fjernede Mogens Baggesen sine "annoncer" på nettet, hvor han i tekst og fotos reklamerer med de enkelte piger, og hvad man kan komme hos ham og gøre med dem.
Til avisen siger han:
- Jeg har samtlige pigers underskrifter på, at jeg må bruge billederne. Nogle af dem har bedt mig fjerne deres billeder. Det gjorde jeg søndag. Og det er første gang, nogen af pigerne har bedt mig om det.

19-årig står frem
I dag fortæller yderligere to kvinder om Mogens Baggesens metoder.
Den ene er blot 19 år. Fotografen har haft flere end 1000 billeder af hende - solo såvel som porno - liggende på sin betalingshjemmeside.
- Jeg har været dum og naiv, og jeg er blevet udnyttet på det groveste, siger pigen, der blev slidt hårdt ned af fotografen og måtte gå til psykolog for at komme ovenpå.

Der var lidt mere..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-07 09:49

Citat
Jeg var 18 år, da jeg skulle fotograferes nøgen

Citat
men han startede med at tage pornobilleder af mig som 17 årig.

Husk lige hvad du siger INDEN du gentager dig selv.....

Citat
Jeg skammer mig ikke over at have gjort det, men det er en del af min fortid nu

Tilsyneladende har du været RET indforstået...

Kommentar
Fra : ccckim

Dato : 25-09-07 14:45
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-09-07 15:11

Citat
Smart måde at reklamere på Hr. MB ....................... [Hahahahaha]

Her skal lyde min uforbeholdne undskyldning...................

Men det lød så utroligt, at jeg regnede det for at være fup.

Jeg må undres over at unge piger kan lade sig besnære til disse fotooptagelser.

Det får mig dog stadig til at ønske en hård straf over fotografen "mogens baggesen".

Eyvind.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 25-09-07 15:37

Hej Krise/ Christine.

Dejligt at du har givet dig tid til at melde tilbage til mig.

Hvis der er noget i min kommentar, som du ønsker uddybet, er du velkommen til at vende tilgage.

Du skal dog regne med, at der til tider kan gå lang tid før jeg har tid til at kigge på "Kandu".

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Immanueldk

Dato : 24-11-08 13:33

Ordenlig dum Blondine, hvordan kan man lade sig manipulere til 10.000 billeder. ER DU BARE DUM ELLER ER DU BARE MEGET DUM!

Sådan nogle dumme kællinger er selv uden om det! Har ikke en skid ondt af dig, eller de 50 andre dumme piger som er blevet fotograferet i er TIL GRIN!

Hvordan kan det lade sig gøre at blive fotograferet og udnyttet seksuelt, hvis man ikke selv vil?

Gå til psykolog, eller køb dig noget fornuft!

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 15-12-08 23:36

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Krise/ Christine.

Så er jeg tilbage igen, og håber du er kommet videre med dit liv.

Mit tidligere nævnte tilbud står stadig ved magt.

mvh.
DkwM327