/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
grafikkort til 3D?
Fra : RuneBadune
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 22-09-07 18:36

Hej

Jeg er ved at investere i en ny IBM laptop, http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1680

Jeg er bare lidt i tvivl om grafikkortet Intel GMA X3100 er nok.. Jeg bruger mange krævende programmer på min pc: photoshop, illustrator, flash, google earth, autocad, rhino 3D, 3D studio..

Læste på wikipedia, at Intel GMA serien er integrerede grafikkort, og derfor suger kraft af computerens RAM (modsat et dedikeret grafikkort, der har sine egne RAM...) http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_GMA#GMA_3100

Så er der ikke nogle af jer 3D hajer, om grafikkortet er godt nok?

Alternativt har jeg også set på en anden IBM med grafikkortet 128MB nVIDIA Quadro NVS 140M (http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=1603&osCsid=dff3a89543a90000a40060ee62cab88e)

Igen, er der nogle der ved, om det er godt nok, til det jeg skal bruge det til?

/R

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-09-07 20:37

Det skal være dedikeret RAM og 256mb er absolut minimum. Personligt ville jeg vælge ATI istedet for Nvidia, hvilket skyldes alle de råd jeg selv har fået gennem tiderne.

Den er saftsusemig dyr den IBM. Jeg tegner selv 3D og fik en hos zitech der kan klare programmerne bedre end den du vil have, for 5000kr for to år siden!

Centrino passer bedre til formålet, core kender jeg ikke, men 2Gb er ikke voldsomt. Flere Ram vil gøre arbejdet hurtigere, men man kan godt klare sig med 1024

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 22-09-07 20:42

well, Intel Core 2 Duo processor er med den nyeste Santa Rosa teknologi, så jeg er fortrøstningsfuld!

Desuden har jeg faktisk hørt det direkte modsatte, nemlig at ATI ikke er særlig godt, men nvidia (quatro især) nærmest er skræddersyet til 3d max...

stenet..

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-09-07 20:50

Tja, sådan vil det altid være - også derfor du ikke får meget ud af spørgsmålet her.
Men under alle omstendigheder skal du opgraderer grafikkort hvis du som det lyder, insisterer...

Annuller spørgsmålet
Fra : RuneBadune

Dato : 25-09-07 23:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål