/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MC'er der minder om...?
Fra : Dennis85
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 17-09-07 10:55

Hejsa.

Jeg er så småt ved at overveje et stk. indkøb af en MC.
Her kommer spørgsmålet så ind i billedet, da jeg ikke ved hvilken fabrikant og model jeg nu kan vælge mellem, med disse præmisser:

- Gerne en offroader/crosser.
- Mellem 125-250 kubik.

Er der noget at foretrække frem for andet?
Jeg har kigget en del på en Yamaha DT model, men jeg ved ikke lige umiddelbart hvad der ellers er på markedet.

Er der nogen der har nogle idéer?

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 17-09-07 12:55

Den må evt. gerne minde lidt om en Knallert Suzuki SMX i opbygningen: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28998&ipc=99339

Men hovedsagen er at det er en offroader/crosser, der er godkendt til at køre på vejen med.
Skulle der komme enkelte forslag der ikke liiige er offroadere, er det da også ok.

Bare en god begynder MC, til en ung 22-årig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-09-07 15:23

offroader/crosser er tit dårlig at sidde på, hvis du har din ryg kær, og bør kun bruges hvis du har behov for at køre ud over marken.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 17-09-07 15:39

pallebhansen > Det kan der være noget om .. Men nu er det til kortere ture, som f.eks. til/fra skole/arbejde osv.

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 50 point
Dato : 17-09-07 21:11

Havde en Suzuki ER 185 cc engang. Den var billig i drift.

Der er en nysynet i den blå avis til 5000. Min kostede dog 15.000 og det var i 1993, så der er måske lidt arbejde på den.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-09-07 21:12

Sorry. den hedder TS 185 ER.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-09-07 21:17
Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 17-09-07 22:49

Tak CiviC .
Den ser da også fin ud, men underligt den ligger under biler.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-09-07 02:57

Nu er menneskehandel ikke lovlig, så du kan nok ikke vælge nogen fabrikaNt

Men spøg til side, både yamaha og suzuki har udemærkede 400cc, og de har på sigt lidt mere, at byde på. Og så har pallebhansen ret: Med mindre du har tænkt dig at bruge den til markræs (det bliver du formentlig hurtigt træt af) eller vinterkørsel, så skal du kigge på basic eller (mini)touring.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 18-09-07 08:59

Jeg er nu helt bidt af offroadere, men hvis i har modelnavne på et par såkaldte basic eller (mini)touring modeller, så vil jeg da meget gerne høre dem også .

(Jeg kunne da godt tænke mig en fabrikant, hvis denne også var model, især en kvindelig ..)

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 18-09-07 19:55

Hejsa.

Den ligger under motorcykler, men billedet ligger mærkeligt nok under brugt alfa???
Der er også et par stykker mere derinde, til 10.000 og 15.000 kr

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 21-09-07 17:46

Tak for svarene aææe sammen..
CiviC får points'ne, da han kom med lidt modelnavn som jeg søgte.