/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Recovery af et CF card
Fra : bentjuul
Vist : 1345 gange
401 point
Dato : 16-09-07 16:21

Jeg havde taget ca 350 billeder i Prag og ved en fejltagelse fik jeg slettet alle billederne via mit Canon Kamera på et 2 GB CF card, den sidste aften.

Ærgeligt, for normalt mener jeg at det kun er andre der laver noget så "tåbeligt", men nu havde jeg heldigvis set her på Kandu.dk at mange havde fået det råd at bruge PC Inspector til at skaffe billederne tilbage.

Så ind i kortlæseren med kortet.

Først prøvede jeg med "PC Inspector Smart_recovery" der er beregnet til bl.a. billeder og programmet skaffede mig lidt over halvdelen af billederne tilbage + en masse gamle billeder. Det tog vel et par timer og jeg kunne se at der ville blive en del sorteringsarbejde.

Så jeg besluttede mig til at prøve PC Inspector fra samme firma

http://www.pcinspector.de/download_all.htm?language=2

og se nu skete der noget. Programmet fandt 335 af de billeder jeg havde slettet og de lå i den rigtige nummerorden og med de rigtige datoer. Det tog kun ca. 40 minutter at gendanne dem.

Programmet er meget enkelt at bruge, men jeg har alligevel lavet en lille guide som findes her

http://tips.bsjh.dk/recovery

Guiden dækker kun det jeg lavede med programmet, for det kan sikkert meget mere.

Spørgsmålet er: Andres erfaringer med programmet efterlyses ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 16:24

pc inspector klare det hele

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 411 point
Dato : 16-09-07 16:30

Smart Recovery er noget af det bedste der findes til at gendanne data fra memory cards og er specielt beregnet til netop det. Det eneste det ikke kan er jo selvfølgelig at redde data der er overskrevet. Mens File Recovery er til at genskabe data fra Harddiske. Det er jo bare fint at File Recovery kan det hele.
Der findes jo alternativer til det bla. købe programmet File Scavenger. Det er ligeledes ret skrapt til det samme

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 16:32

Det var faktisk dig der burde have alle pointene, for det er en meget fin og pædagogisk guide du har lavet.

Tak for den. Den er gemt til senere brug når der er andre der døjer.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-09-07 17:00

Du må være lykkens pamjulefis, sådan at få reddet alle billederne (eller næsten?).
Dit problem er måske, at du har alt for nem adgang til at slette alle billeder.
En TRAVEL-DISK ville måske være værd at overveje, så der kan tages et sikkerhedskopi af billederne.
Jeg kan se at den som jeg har, er kommet langt ned i pris, at det er overkommeligt. - Det er den nok p.g.a. den nye model, har farveskærm og kan vise billederne direkte. - Men det er jo et spørgsmål om behov, når man er på rejse.

Men alligevel

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-07 17:50

Severino > ja jeg har måske nok været heldig, og vil fremover løbende gemme mine billeder på min travel-disk, for jeg har en og havde den med, men den har jeg kun brugt hvis jeg skulle have tømt mine CF-kort når pladsen blev trang.
Min travel-disk hører også til en af de første og kostede en bondegård og her kan jeg endda kun se at billederne bliver lagret.

Fijala > tak for dine pæne ord, men Pc_recovery var faktisk bedre end Smart_recovery til at finde billederne på mit CF-kort. Programmet fandt nøjagtig de billeder jeg havde slettet med numre og datoer og det hele, minus 10-15 stk. og intet andet.
Hvorimod Smart_recovery fandt knap 300 af billederne + ca 150 billeder fra sidste år, men uden datoer osv.

//bentjuul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 18:52

Fin guide du har lavet der bentjuul, jeg har aldrig selv haft brug for nogen af programmerne, og har ikke afprøvet Smart Recovery, PC Inspectog File Recovery kender jeg og har forsøgsvis slettet og genddanet med den, det er altid gået godt, den finder tæt på 100% hver gang, også på usb memory stik, har ikke forsøgt via kortlæser, men det har du så det er godt at vide det også kan lykkes så kom bare an computernedbrud og andet uforusigelig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 21:56

Ikke lige noget som vedrører dit spørgsmål, men hvis jeg opretter et spørgsmål, kan du så lære mig at lave en sådan guide bentjuul ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-07 22:42

Først tak for de pæne ord o.v.n.

Du skal ikke åbne noget spørgsmål, for at lære det o.v.n. det klarer vi her og så måske lidt over mail.

Du skal bruge 3-4 programmer som jeg laver dem.

1. Et program til screendump - hvad du jo nok har.
2. Program til billedbehandling, det ved jeg du har.
3. Flash 8 eller Flash MX2004
4. html-program, som du sikkert også har.

Så hvis du har Flash, og ikke ved hvordan du bruger det - så er det her du får mest brug for hjælp, idet de er lavet i Flash og så lagt ind på en html side.

Ellers vil det også være muligt at lave tekst og streger på hvert billede i et billedbehandlingsprogram og implementere billeder på html sider der bliver vist i en iframe, så kan flash undgås.

//bentjuul

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 23:42

Det er nemmerlig flash jeg ikke har en dyt forstand på, men vil gerne lære det jeg har noget flash installeret, men vist kun til at vise flash første opgave jeg vil prøve det på, er conveterings programmet Super, som jeg en gang imellem forsøger at lære andre Kandu brugere at bruge, næste projekt er at finde en side guiden kan ligge på, sikkert et langvarig projekt, en ny uge truer så det er ikke sikkert at jeg får tid før i weekenden, men hold øje med Kandu, der kommer sikkert et spørgsmål om emnet pointene kan lige så godt bruges til noget fornuftig, men til en begyndelse, Flash 8 er det et program jeg skal have fat i, og hvor finder jeg den ? Jeg FastStone til skærm billeder, udmærket til at sætte pile og tekst på skærm billederne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-07 23:47

Hold da op 6.499kr. projekt flash er afgået ved døden før den blev født http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=159606&CampaignID=10 kan jeg nøjes med noget billigere (ikke pirat)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-07 00:04

Det tænkte jeg nok, men så er det muligt at lave som jeg skrev tidligere, med et billedbehandlingsprogram og nogle html filer loaded ind i en iframe.

Du kan få et gratis webhotel her http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100 det kræver blot at du får dig et domænenavn. Så kan du hurtig og nemt få dine guides publiceret.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-09-07 13:31

Mine feriebilleder håndteres sådan:
1 Gb CF kort
tømmes over på bærbar comp.
kopieres over på mine pendrives
det gøres hver dag

Og så kan jeg stadig nyde værelsesudsigten når det er blevet mørkt.

Tidligere brugte jeg min batteridrevne ¤DRIVE¤ med kortlæser og USB til comp.

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 01-10-07 02:01

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-11-08 19:43

Fijala prøv lige at læs min erfaring med recovery igen
Citat
Først prøvede jeg med "PC Inspector Smart_recovery" der er beregnet til bl.a. billeder og programmet skaffede mig lidt over halvdelen af billederne tilbage + en masse gamle billeder. Det tog vel et par timer og jeg kunne se at der ville blive en del sorteringsarbejde.

Så jeg besluttede mig til at prøve PC Inspector fra samme firma

http://www.pcinspector.de/download_all.htm?language=2

og se nu skete der noget. Programmet fandt 335 af de billeder jeg havde slettet og de lå i den rigtige nummerorden og med de rigtige datoer. Det tog kun ca. 40 minutter at gendanne dem.