/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Overflytte Zim- kort
Fra : kammanoerup
Vist : 2349 gange
100 point
Dato : 11-09-07 12:21

Hej-
Den gamle mobiltlf. er 10 år og stor og klodset, men fungerer med taltidskort ganske fint!
Ny mobiltlf. - abbonement er udløbet! jeg vil gerne bruge taletidskort på den, kan jeg flytte zim-kortet fra den gamle til den nye?
Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 12:30

Citat
kan jeg flytte zim-kortet fra den gamle til den nye?

Ja - hvis den ikke er låst.....

Da "dit ½ år" er gået kan du få koden gratis ved at ringe til det "gamle" selskab.....

(der hvor den har kørt fra ny)

Efter oplåsning er det bare at sætte det kort i du vil bruge....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 12:32

Hvis det tilfældigvis er samme selskab på begge kort er det bare at skifte....

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 11-09-07 13:01

Hej refi-
Jeg har for nogle dage siden ringet til dem med den nye telf- den skulle ikke være låst!
Den gamle kører på TDC og det kan jo så bare fortsætte!
Følger det gamle tlf. nr mon zim-kortet (undskyld hvis jeg spørger dumt), men jeg er en gammel kone, der ikke rigtig forstår, hvordan det kan virker, har levet så længe, at jeg husker håndsvingstlf.

V.H. Kamma

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-07 13:07

Der kan være problemer med SIM kort fra en så gammel telefon, de nye telefoner er 3 volt de gamle noget højere, hvis din er så gammel at den kører med mere end 3 volt (kan læses på batteriet) så kan du ikke bruge SIM kortet i den nye telefon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-07 13:08

Telefon nummer følger SIM kort

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-07 13:09

Ja...

Nummeret følger sim-kortet....

Så er den ikke låst sætter du bare det "gamle" kort i....

Så har du det gamle tlf. nummer og kontakter osv. der lå på det gamle kort....

Det "nye" kort (hvis abo er udløbet) kan du blot smide væk - det virker ikke mere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 13:10

MEN KUN HVIS ABO ER UDLØBET - ellers kan andre bruge det i dit navn....

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-09-07 13:13

Telefonnummer og abonnement ligger i SIM-kortet. Så længe telefonAPPARATERNE ikke er låst, så kan du tage det apparat i brug som du har lyst til.

Svarer lidt til en fastnet i huset: Telefonnummeret og abonnementet ligger i telefonstikket, ikke i apparatet.

Men når du køber ny telefon, så gør du det typisk MED et abonnement (for at få teleselskabets 'rabat til nye kunder' med og derved gøre telefonapparatet billigere). Så får du et nyt abonnement og et nyt SIM-kort. Du KAN bede om at dit gamle telefonnummer overføres fra det gamle SIM-kort til det nye. Det tar lidt længere tid, og derefter er det gamle SIM-kort (gamle abonnement) jo ikke noget værd.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-07 13:52

Citat
jeg vil gerne bruge taletidskort på den, kan jeg flytte zim-kortet fra den gamle til den nye?
måske har jeg misforstået noget, men et taletids kort er et SIM kort, hvad vil du så med det gamle ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 14:00

Citat
Den gamle mobiltlf. er 10 år og stor og klodset, men fungerer med taltidskort ganske fint

Måske for at beholde nummeret

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 11-09-07 18:52

Tak for svaret refi.
Har flyttet sim-kortet fra den gamle og det fungerer fint i den nye
Har sparet at købe ny startpakke og kan bruge de penge, der var fyldt på den gamle
Jeg forstår ikke at simkortet skulle være det samme som taletidskort, men sådan er der så meget jeg ikke fatter!
Tak for hjælpen til alle!
V.H. Kamma

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-09-07 19:21

Selv tak....

Taletidskort er kun "et ord" for at du IKKE har noget fast abo....

DVS. Du har betalt dine samtaler inden du bruger pengene...

Sim kortet er det samme både til taletid og abo....