/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Skuffe skinner slidt op
Fra : bhermann
Vist : 7122 gange
100 point
Dato : 09-09-07 10:33

Har en flexa kommode, som har holdt 10 år til 2 børn - vi vil gerne fortsat bruge den. Men nu er de skinner, som skufferne glider på ved at være slidt op, kuglerne rasler ud af dem. Skinnerne sidder ind i en 18mm not skuffe siderne.

Mit spørgsmål er, om der er nogle standarder for sådan noget, og hvor man i så fald kan købe nogle nye?

Eller er skinnerne helt specielle for hvert saml-selv møbel, så jeg skal have fat i fabrikanten - og er der overhovedet en chance for at Flexa kan finde sådan noget på sådan en gammel kommode?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-07 10:51

Chancerne for at finde noget "originalt" er ikke stor med mindre det er et møbel der stadig laves....

Møbelfabrikkerne gemmer ikke reservedele særlig lang tid - og kun til lageret er tomt.....

Ole opfinder kan gøre stor nytte på den slags problemer

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-09-07 10:52

de fleste møbelfabrikanter kan hjælpe dig med et sæt nye skinner. alternativt kan du finde en billeg kommode, måske endda få en forærende. skuffeskinnerne passer sansynligvis sammen, da der ikke er ret mange der laver dem.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 09-09-07 11:07

Prøv at kontakte Flexa.

De vil med garanti hjælpe dig, jeg har arbejdet både i Glud og Hornsyld

Du er altid velkommen til at kontakte os på følgende adresser:

FLEXA Møbler A/S
Bjørnkærvej 16
8783 Hornsyld

Tlf.: +45 7668 8055
Fax: +45 7668 8069
E-mail: flexa@flexa.dk

CVR-nummer: 17 02 97 89

FLEXA Group A/S
Hornsyld Industrivej 4

8783 Hornsyld

Tlf.: +45 7668 8055
Fax: +45 7668 8068
E-mail: flexa@flexa.dk

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 09-09-07 11:14

tag en af de gamle skinner med i dit lokale byggemarked , de kan nemt finde nye skinner der passer
de er måske ikke 100% magen til , men der er intet problem i at finde en der kan bruges
du skal nok regne med at de koster mellem 25 og 50 kr pr skuffe alt efter hvilken model du skal bruge

hvis du følger trimara46 råd skal du være ret hældig , der er mere end 50 forsellige modeller og størrelser
men byggemarkedet har katalget over alle dem der kan fås

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 09-09-07 13:09

Du kan også prøve at tage en skinne med ud i Flexa´s forretning på Fisketorvet, de vil måske hjælpe.

Fisketorvet Kalvebod Brygge 59
1560 København V

Tlf. +45 3315 4111
Fax +45 3315 4101
copenhagen.flexashop@mail.dk

Find vej til FLEXA Shoppen!

Åbningstider:

Mandag til fredag:

Lørdag:

Kommentar
Fra : T_Totalservice

Dato : 10-09-07 16:45

Stort set alle byggemarkeder sælger skinner til skuffer som naturligvis er i standardstørrelse - men mon ikke de også passer til dit behov. Fordelen er at de nok er en del billigere end de "originale". Du kan med sikkerhed finde dem i din lokale Silvan.