/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp ønskes hurtigst muligt
Fra : lillebror4000
Vist : 670 gange
290 point
Dato : 06-09-07 17:39

jeg har en cpi popcorn hvor elstartern ikke kan starte mortoren men siger den lyd som den også siger inden man får motoren startet.

hvis jeg skal starte den med kickstartern skal jeg først varme tændrøret op og sprøjte benzin direkte ind i kaburatorn...

hvad kan det skyldes??

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 06-09-07 17:42

Det med elstarteren har tit noget at gøre med at der ikke er strøm nok på batteriet. Det med tændrøret kan skyldes at du skal have nyt

Kommentar
Fra : lillebror4000

Dato : 06-09-07 18:26

westwod9830 der er gnist på tændrøret og batteriet er oplat for fik den startet igar og kørte en lang tur da jeg endelig fik den startet

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 06-09-07 18:52

En af min kammerater har samme problem dig med elstarteren... prøv at op det en nats tid

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-09-07 21:12

Den lyd, er vel bare at motoren drejer rundt, og så virker selvstarteren jo godt nok. Den kan jo ikke gøre for at motoren ikke starter.
Du har nok ikke nok kompression på, måske en knækket stempelring. Du har vel ikke kørt den tør for olie?
Eller der er gået en top eller bundpakning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 07-09-07 14:12

Eller helt nyt batteri

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-09-07 20:50

Det er som Palle siger.
Det har intet med startermotor og batteri at gøre.

Skift stemplet, toppakningen og bundpakningen.

Det koster ialt ca. 100,-
Og sæt så et nyt BP7HS tændrør i

Undgå tændrør som hedder BPR7HS...

Rét betyder at gnisten er mindsket for at undgå radiostøj.

Kommentar
Fra : lillebror4000

Dato : 11-09-07 21:22

hvor kan man finde et nålleje på 10*15*13 mm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-09-07 21:33

Det køber du samtidig med at du køber stempel:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1228395912&n=1681984326&pn=1681984629
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-09-07 22:33

Palle, du mener vel, at det køber han samtidig med at han køber pakninger?
Eller ville du sende et link til pakningerne?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-09-07 22:35

ohhh, så ikke at han selv havde skrevet en kommentar...
hehe.

Da du har en Thansen maskine, så ved de alt om hvad du skal bruge til den i forbindelse med at du skifter stemplet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-09-07 23:12

Nemlig.
Desuden mangler spørgeren at svare lidt.
Først et spørgsmål: jeg har en cpi popcorn hvor elstartern ikke kan starte mortoren men siger den lyd som den også siger inden man får motoren startet.
Så et andet ? : hvor kan man finde et nålleje på 10*15*13 mm
???
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lillebror4000

Dato : 12-09-07 12:58

ja det er min fejl men jeg mangler det nåle leje før jeg kan se om den vil starte og om det er de rigtige svar jeg har fået

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-09-07 16:09

OK, men nu har du fået svar, på begge dele.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lillebror4000

Dato : 16-09-07 14:27

nu har jeg fået skiftet cylender, stempel, pakninger, og tændrør men elstartern vil stadig ikke starte mototrn før den er varm... når den er kold skal jeg stadig sprøjte benzin ind i kaburatorn og bruge kick startern... jeg mangler stadig svar på hvorfor elstartern ikke vil starte den med det samme...

men 1000 tak for svarendene indtil vidre

Kommentar
Fra : lillebror4000

Dato : 16-09-07 14:28

ps. har forøget med 100 point

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-09-07 15:21

Så får den vel ikke benzin nok- Tjek det.

Eller hvad med tændingen er det rust olign på den

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 290 point
Dato : 16-09-07 16:10

Jamen er gnisten god.
Har du renset karburator, og dysen, og hvor stor er dysen.
Hvordan har membranen det, har du prøvet at suge/blæse i den.
Der er jo også den mulighed at dine simmeringe på hver side af krumtapakselen er slidte og suger falsk luft. Det kan du se hvis der er oliefilm inde omkring dem, hvis du ser bag varioen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : lillebror4000

Dato : 26-09-07 12:19

Tak for svaret pallebhansen.