/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Hvad svarer dette til på Mac?
Fra : Frøen
Vist : 2003 gange
45 point
Dato : 05-09-07 10:28

Jeg skal finde det på Mac som på en PC svarer til:
Start - alle programmer - tilbehør - kommunikation - forbindelse til fjernskrivebord
Er der nogen der kan hjælpe med dette bliver jeg glad

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-09-07 12:07

søg under hjælp efter "remote desktop" her ligger en genvej til at starte programmet

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 05-09-07 12:23

øøøh - jeg forstår ikke helt hvad du gerne vil med denne manøvre??

Måske du vil have adgang til dokumenter fra en anden computer?
Så skal du gøre følgende:
I Finder vælger du din egen HD - vælger Brugere (Users) - vælger Fælles (shared)
- her ligger de dokumenter, som en anden har givet dig adgang til.

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 09-09-07 12:40

Der er ikke noget i Apple Mac OS X der fuldstændig nøjagtigt modsvarer den funktion i Microsoft Windows du beskriver. Mac OS X er anderledes. Men hvis du kan beskrive hvad det egentlig er du ønsker at opnå, så er jeg sikker på at jeg eller andre gode folk her kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 15-09-07 19:03

Hvis du skal have fat i en computer et andet sted (også en mac) kan du fra skrivebordet gå op i rullemenuen "Gå" og så "Opret forbindelse til server". Her skriver du så ip-nummeret på den anden computer.
(Hvis ikke du kender ip-nummeret, så check det her www.whatismyip.com )

På den anden computer skal du så være sikker på at deling er sat til.
Gå ind i System Preferencer (ligger under æblelogoet helt oppe i venstre hjørne), klik "Deling" og slå "Personal File Sharing" til.

Men igen, jeg antager at det er en anden mac du skal have fat i.
Hvis det er en PC du skal have fat i anbefalder jeg at du bukker dig ned, samler PC'en op og smider den ud af vinduet sammen med dens "forbindelse til fjernskrivebord" ;)

Accepteret svar
Fra : enkoptokaf

Modtaget 22 point
Dato : 28-11-07 19:54

Det er samme program på Mac. Det hedder Remote Desktop Connection, som findes i Office 2004.

Du kan også hente det her: http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/MISC/RDC2.0_Public_Beta_download.xml&secid=80&ssid=11&flgnosysreq=True

Godkendelse af svar
Fra : Frøen

Dato : 28-11-07 20:39

Tak for svaret enkoptokaf.