/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
PS3 fra USA........??
Fra : hms
Vist : 2296 gange
100 point
Dato : 04-09-07 12:19

Hej.
Nogen her på forummet der kan sige mig om en PS3 fra USA uden videre fungerer her i Danmark ?

Jeg tænker bl.a på forskellige systemer, samt lade-units o.s.v.

På forhånd tak.

hms

Kommentar
Fra : pve

Dato : 04-09-07 12:44

I USA bruger man NTSC istedet for i Danmark og resten af Europa PAl. Så du skal i hvertfald være opmærksom på hvor du køber dine spil.Mener du kan få sat en chip i så du kan bruge danske spil efterfølgende.

Yderligere skal du lige huske på at du kan risikere at blive snuppet i Tolden..

Ang. strøm mv. er jeg ikke sikker, men mener de kører på 60Hz i USA mod 50 her hjemme, hvad det lige kan betyde er jeg ikke 100% på, men mener at du kan være uheldig og brænde dyret af.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 04-09-07 12:46
Kommentar
Fra : hms

Dato : 04-09-07 12:51

Hej.

Tak for hurtig tilbagemelding.

Lige en sidste ting : Hvis man nu køber en brugt PS3, hvordan kan man så se om det er en US eller EU model ?

Henrik

Accepteret svar
Fra : pk2dk99

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-07 13:02

Hej
det står også på maskin at NTSC eller PAL system.
Hvis det står PAL så er den ok til Denmark men Hvis det står NTSC så den er fra USA model.
Held og lykke og og hav en goddag.
mvh
pk2dk99

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 04-09-07 13:06

Tak for svaret pk2dk99.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-09-07 13:26

det var så lidt---